Show simple item record

dc.contributor.advisorYumru, Hülya
dc.contributor.authorGökmen, Münevver
dc.date.accessioned2020-12-04T09:54:17Z
dc.date.available2020-12-04T09:54:17Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71556
dc.description.abstractBu çalışma özellikle ortak eylem araştırması ve akran gözlemi programlarına katılmanın İngilizce okutmanlarının yansıtıcı öğretim uygulamalarına katkısı ile ilgilidir. Bir çok profesyonel gelişim programı eğitimcilerin kendi sınıf uygulamalarını analiz etmesi gerektiğine dikkati çekmeye başlamıştır ki bu da yansıtıcı öğretim konusuna yakından bakmayı kaçınılmaz kılmıştır. Bu düşünceyle, okutmanlara kendi öğretim ortamlarından bağımsız mesleki gelişim aktiviteleri sunmaktansa, onların şuan ki öğretim ortamları ile doğrudan ilgisi olan bir program önerdik. Çalışmaya bir bay ve beş bayan İngilizce okutmanı katıldı. Yarı yapılandırılmış görüşmeler, yansıtma formları, işbirlikçi günlükler ve araştırmacının alan notları yoluyla toplanan veriler içerik analizinden geçirildi ve `öz yansıtma,` `öz farkındalık,` ve `kendini geliştirme` kategorileri altında incelendi. Sonuçlar bu araçların okutmanları kendi doğal ortamlarında belirli durumlar üzerinde düşünmelerine teşvik ederek yansıtıcı düşünmelerine katkı sağladığını ve `hem geçmişin bir penceresi hem de geleceğe açılan bir kapı` (Larrivee, 2006, p.21) işlevini gördüğünü ortaya çıkarmıştır.
dc.description.abstractThis study is specifically concerned with the contributions of involving in collaborative action research and peer observation program to EFL instructors' reflective practice. The fact that many teacher development programs have started to highlight the importance of educators' analyzing their classroom practices and making necessary changes in their teaching has made it inevitable to look closely on reflective teaching. To this end, rather than providing instructors with professional development activities isolated from their everyday teaching practices, we suggested a program which has direct relation to their present teaching contexts. One male, six female EFL instructors participated in the study. Data collected from the semi-structured interviews, the reflections forms, the collaborative journals and the researcher's field notes were exposed to content analysis and they were analyzed under the categories of self-reflection, self-awareness and self-development. Results revealed that these tools contributed to the reflective practice of instructors by encouraging them to think about certain situations in their natural setting to offer `both a window of the past and a gateway to the future`.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDeveloping efl instructors` reflective teaching through collaborative action research and peer observation
dc.title.alternativeİngilizce okutmanlarının yansıtıcı öğretimlerinin ortak eylem araştırması ve akran gözlemleri yoluyla geliştirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPeer observation
dc.subject.ytmAction research
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmReflective teaching
dc.subject.ytmReflective teacher training program
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid10040755
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid358364
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess