Show simple item record

dc.contributor.advisorGülmez, Murat
dc.contributor.authorDemir, İdil Müge
dc.date.accessioned2020-12-04T09:54:14Z
dc.date.available2020-12-04T09:54:14Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71554
dc.description.abstractBu çalışma, tüketicilerin online market alışverişi ile ilgili algılarını ve sanal marketlerin web sitelerinde bulunan özelliklere verdikleri önem derecesini belirlemeyi amaçlamıştır. Tüketicilerden elde edilen veriler doğrultusunda, önem verilen özelliklerin marketlerin online alışveriş için hazırladıkları web sitelerinde ne derece yer aldığını belirlemek çalışmanın diğer bir amacını oluşturmuştur.Araştırmanın örneklemini Çağ Üniversitesi, Çukurova Üniversitesi, Bilim ve Teknoloji Üniversitesi'nin İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğretim elemanları ile öğrencileri oluşturmuştur. Hazırlanan anket formunda, katılımcıların demografik özelliklerini, online market alışveriş deneyimlerini ve ürün tercihlerini belirlemeye yönelik sorulara yer verilmiştir. Anket formunun ikinci bölümünde ise, online alışverişin algılanan avantaj/dezavantajları ve sanal market web sitelerinde önem verilen unsurları belirlemeye yönelik önermeler yer almıştır. Anket formları, 370 katılımcı tarafından doldurularak elde edilen veriler analizlerde kullanılmıştır. Araştırma kapsamında, Adana ilinde faaliyet gösteren ve sanal market uygulaması olan Migros ve Groseri marketlerinin web siteleri tasarım, ürün, fiyat, teslimat, güvenlik, satış sonrası hizmetler açısından incelenmiştir. Araştırma, bireylerin profili hakkında bilgi sağlamış ayrıca, tüketicilerin demografik özellikleri ile online market alışverişi deneyimleri ve ürün tercihleri arasındaki ilişki karşılaştırmalı analiz sonuçları ile incelenmiştir. Tüketicilerin online market alışverişine genel yaklaşımının olumlu olduğu belirlenmiştir. Sanal marketlerin tüketicilerin beklentilerini henüz tam olarak karşılamadığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThis study aims to determine customers' perceptions about online shopping and how much importance they give to the features given in web sites of online grocery shops. In the line with data obtained from customers, to determine to what extent of important features are placed in online websites of online grocery markets is another aim of this study. Sample of the research is formed by the instructors and students of Çağ University, Çukurova University and Adana Science and Technology University. In the questionnaire form, questions which are directed to determine demographic features of participants, their online shopping experiences and their product preferences are given. In the second part of questionnaire, propositions which are directed to specify perceived advantages/ disadvantages of online shopping and elements which are given importance in virtual market websites are placed. Questionnaire forms have been filled in by 370 participants and obtained data ha been used in analysis. Within the scope of the research, websites of Migros and Grocery markets which are in service in Adana and which have virtual market applications have been analysed in terms of design, product, price, delivery, security and after-sale services. This research provides information about customer profiles and the relationship between demographic features of customers, their online shopping experiences and their product preferences have been analysed with the results of comparative analysis. It is determined that customers' general approach to online shopping is positive. It is ascertained that online grocery shops have not met the expectations of customers yet.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİnternetten market alışverişi: Tüketici beklentileri ve market web sitelerinin yapısı üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeOnline grocery shopping: A research on customers' expectations and structure of supermarket websites
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmShopping
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmOnline
dc.subject.ytmWeb sites
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmCustomer expectation
dc.identifier.yokid10040089
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid358381
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess