Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahinkarakaş, Şehnaz
dc.contributor.authorBanli, Seda
dc.date.accessioned2020-12-04T09:54:13Z
dc.date.available2020-12-04T09:54:13Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71553
dc.description.abstractBu çalışmada, öz değerlendirme uygulamalarının öğrencilerin İngilizce yazma performanslarının ve farkındalıklarının gelişmesindeki rolü incelenmiştir. Çalışmanın amaçları doğrultusunda nitel bir vaka çalışması yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcıları, 22 tane Otomotiv Mühendisliği bölümü 1. sınıf öğrencisidir. Katılımcılar, araştırmacının önceden tasarladığı sekiz ayrı seanstan oluşan yazma derslerine tabi tutulup bu dersler sonunda onlardan kendilerini ve performanslarını çeşitli enstrümanlarla değerlendirmeleri istenmiştir. Veriler, öz değerlendirme kontrol listeleri, öğrenci günlükleri, öğretmen günlükleri ve bir öz değerlendirme anketi aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmanın sonucunda, öğrencilerin yazma becerisindeki öz değerlendirmelerinin, performanslarının yanı sıra kişilik ve görev farkındalığı yaratma açısından da önemli bir rol oynadığı ortaya konmuştur.
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to examine the role of self-assessment practices in the improvement of students' English writing skills. A qualitative case study was conducted in line with the objectives of the research. The participants were 22 Automotive Engineering freshman students. Having been subjected to eight different writing sessions which the researcher had designed in advance, the participants were asked to assess themselves and their performance through various instruments at the end of those sessions. Data for this study was collected through self-assessment checklists, student journals, teacher journal and a self-assessment questionnaire. As a conclusion of the study, it was asserted that students' self-assessment in their own writing skill played an important role in creating personality and task awareness as well as in their performances in the writing skill.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe role of self-assessment practices in the improvement of freshman students` writing performance and awareness
dc.title.alternativeÖz değerlendirme uygulamalarının üniversite birinci sınıf öğrencilerinin yazma performansları ve farkındalıklarının gelişimi üzerindeki rolü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmWriting training
dc.subject.ytmAwareness
dc.subject.ytmLearner autonomy
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.subject.ytmSelf-assessment
dc.identifier.yokid10041245
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid358362
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess