Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahinkarakaş, Şehnaz
dc.contributor.authorSari, Songül Yeliz
dc.date.accessioned2020-12-04T09:45:03Z
dc.date.available2020-12-04T09:45:03Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71546
dc.description.abstractBu çalışmanın iki amacı vardır. Birincil amacı, kurumsal gelişim sınavlarının öğretmenlerin öğretim metodolojileri üzerine geriye dönük etkisini incelemektir. Çalışmanın ikincil amacı ise öğretmenlerin pedagojik inançlarının ve sınavlarla ilgili algılarının sınavların geriye dönük etkisinin ortaya çıkmasındaki rolünü incelemektir. Bağlamsal etkenlerin sınavların geriye dönük etkisinin ortaya çıkmasındaki kritik rolü göz önünde bulundurularak, çalışma niteliksel çoklu vaka çalışması şeklinde tasarlanmıştır. Çalışma Türkiye'de bir üniversitenin İngilizce hazırlık okulunda yapılmıştır. Çalışmanın katılımcıları söz konusu kurumda çalışan 3 öğretim görevlisinden oluşmaktadır. Veriler, birbiriyle ilintili üç aşamada, repertuar çizelgesi tekniği, sınıfiçi gözlemleri ve yarı-yapılandırılmış derinlemesine görüşme yöntemiyle toplanmıştır. Repertuar çizelgesi verilerinin analizi kümeleme analiz yöntemiyle; sınıfiçi gözlemleri ve görüşmeler aracılığıyla toplanan veriler ise, içerik çözümlemesi tekniğiyle analiz edilmiştir. Sonuçlar, sınavların öğretim içeriğinin yanı sıra, öğretmenlerin öğretim metodolojileri üzerine de geriye dönük etkileri olduğunu göstermiştir. Ancak, bulgular, bu etkilerin ana sebebinin sınavlardan ziyade, öğretmenlerin sınavlarla ilgili algıları, bağlamsal etkenler ve öğretmenlerin pedagojik inançları arasındaki karmaşık bir etkileşim sonucu ortaya çıktığına işaret etmektedir.
dc.description.abstractThe aims of this study were twofold. The primary aim was to investigate the washback effects of institutional progress tests on teachers' teaching methodologies. The secondary aim of the study was to explore the role of teachers' pedagogical beliefs and their perceptions of the tests in the mediation of washback. Taking into account the critical role of contextual factors in the generation of washback, a qualitative multiple case study approach was adopted. The study was conducted in the English preparatory school of a university in Turkey, and the participants consisted of 3 teachers working at the given institution. Data were collected in three interrelated stages using the repertory grid technique, classroom observations and in-depth semi-structured interviews. The repertory grid data were analyzed using cluster analysis. The classroom observation and interview data were analyzed using content analysis. The results revealed that the tests exerted washback effects on the teachers' teaching methodologies as well as on teaching content. However, it was found that the tests themselves were not the primary cause of washback. Instead, the results indicated that washback occurred as a result of a complex interplay between the teachers' perceptions of the tests, contextual factors and the teachers' pedagogical beliefs.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe impact of institutional tests on teachers` teaching methodologies
dc.title.alternativeKurumsal sınavların öğretmenlerin öğretim metodolojileri üzerine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-19
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmWashback
dc.subject.ytmWashback effect
dc.subject.ytmProgress tests
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmPedagogical belief
dc.subject.ytmPersonal structure theory
dc.identifier.yokid10220860
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid530570
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess