Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahinkarakaş, Şehnaz
dc.contributor.authorGültekin Talayhan, Özgül
dc.date.accessioned2020-12-04T09:44:43Z
dc.date.available2020-12-04T09:44:43Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-07-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71533
dc.description.abstractBu tez, hazırlık okulu öğrencilerinin motivasyon düzeyleri, üst biliş düzeyleri ve İngilizce öğrenmedeki akademik başarıları arasındaki ilişkiyi incelemiştir. Ayrıca, katılımcıların motivasyon seviyeleri, üst bilişleri ve okudukları bölümler arasındaki olası ilişki incelenmiştir. Bu bağlamda veri toplamak için Bilişötesi Farkındalık Envanteri, Motivasyon/Tutum Anketi ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Ayrıca, katılımcıların İngilizce başarı seviyelerini belirlemek için yılsonu notları kullanılmıştır. Çalışmaya Mardin Artuklu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda İngilizce hazırlık sınıfı eğitimi alan toplam 136 öğrenci katılmıştır. Nicel veriler, tanımlayıcı istatistikler, frekans analizleri, tek yönlü ANOVA ve Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı vasıtasıyla SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, öğrencilerin genel dil öğrenme motivasyonları ve araçsal motivasyonlarının yüksek düzeyde olduğunu, ancak bütünleyici motivasyonlarının ise orta düzeyde olduğunu ortaya koymuştur. Öğrencilerin üst bilişleri ve alt-kategorilerinin (bilişin bilgisi ve bilişin düzenlenmesi) ise orta düzeyde olduğu görülmüştür. Araştırmada ayrıca, katılımcıların motivasyonları ve okudukları bölümler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunurken, üst biliş düzeyi ve bölümleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Son olarak, sonuçlar motivasyon, üst biliş ve İngilizce dersindeki akademik başarı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Çalışma, öğrenciler ve İngilizce öğretmenleri için bazı çıkarımlar elde etmiştir. Ayrıca ileriki araştırmalar için birkaç öneride bulunulmuştur.
dc.description.abstractThis thesis investigated the relationship among preparatory school students' motivation levels, metacognition levels and academic achievement in English. In addition, the probable relationship between the participants' motivation, metacognition, and departments was examined. In order to collect data, two questionnaires, specifically the Metacognitive Awareness Inventory (MAI) and Motivation/Attitudes Questionnaire (MAQ), were used together with a demographic information form. Also, participants' end-of-year grades were used to determine their English achievement levels. A total of 136 students studying English at the Foreign Language School of Mardin Artuklu University participated in the study. Descriptive statistics, Frequency analyses, One-Way ANOVA, Pearson Product Moment Correlation were employed using SPSS.The findings revealed that students have a high level of general language learning motivation and instrumental motivation but a moderate integrative motivation. Their metacognition and its sub-constructs (knowledge about cognition and regulation of cognition) were also found to be at a moderate level. In the study, it was also found that there is a statistically significant relationship between participants' motivation and departments while there is not a statistically significant difference between their metacognition level and departments. Lastly, the results showed that there is a statistically significant positive relationship among motivation, metacognition and academic achievement in English. The study has some implications for students and English teachers, and several suggestions are made for further research.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe relationship among motivation, metacognition and academic achievement of university preparatory school students
dc.title.alternativeÜniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin motivasyonu, üstbilişi ve akademik başarıları arasındaki ilişki
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-21
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreparatory classes
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmMetacognitive
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid10225056
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid531727
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess