Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Murat Cem
dc.contributor.authorYildirim, Lizge Can
dc.date.accessioned2021-09-16T13:32:25Z
dc.date.available2021-09-16T13:32:25Z
dc.date.submitted2020-06-22
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/715339
dc.description.abstractAlışveriş bağımlılığı ile ilişkili etkenleri inceleyen bu çalışmada, konuyla ilgiliedebiyat incelemesinin ardından Tunceli ilinde gerçekleştirilen anket çalışmasıyla birincilveriler toplanmakta, analiz edilmekte ve sonuçlar yorumlanmaktadır. Alışverişbağımlılığının küçük ölçekli illerde yeterince araştırılmadığı ve yeteri kadar sahaçalışmasının olmadığı görülmektedir. Bu bağlamda çalışmada; alışveriş, alışverişbağımlılığı, alışveriş bağımlılığının nedenleri, sonuçları teorik düzeyde öncelikleincelenmektedir. Ardından belirlenen veri toplama araçlarından yararlanılarak elde edilenbilgilerle alışveriş bağımlılığıyla ilişkili etkenler ile tüketim davranışımıza bağlı olarakartan olumlu ya da olumsuz etkiler ortaya konulmaya çalışılmaktadır.Son yıllarda teknolojik gelişmelere bağlı olarak ve popüler kültürün getirdiği bazıeğilimlerle artan, alışveriş bağımlılığı ve tüketim alışkanlıkları, bu çalışmada yerel düzeydeincelenerek tartışılacaktır.
dc.description.abstractIn this study, which investigates the factors related to shopping addiction, theprimary data are collected, analyzed and interpreted with a survey conducted in Tuncelifollowing literature review. It is seen that shopping addiction has not been investigatedsufficiently in small-scale provinces and there is not enough fieldwork. In this context;shopping, shopping addiction, causes and consequences of shopping addiction areexamined primarily at theoretical level. Then, with the help of the data collection tools, it istried to reveal the factors related to shopping addiction and increasing positive or negativeeffects depending on our consumption behavior.In this study, shopping addiction and consumption habits, which have increased inrecent years due to technological developments and some trends brought by popularculture, will be examined and discussed at local level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleTüketim alışkanlıkları ve alışveriş bağımlılığının psiko-sosyal nedenleri ve sonuçları: Tunceli ili örneği
dc.title.alternativePsycho-social causes and consequences of consumption habits and shopping addiction: The case of Tunceli province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-22
dc.contributor.departmentSosyoloji Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10316707
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUNZUR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid624879
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess