Üç boyutlu hareketli çocuk kitaplarının çocuğun hayal dünyasına katkıları ve bir tasarım uygulaması
dc.contributor.advisor | Kılıç, Ali | |
dc.contributor.author | Özgültekin, Beşir | |
dc.date.accessioned | 2021-09-16T13:29:28Z | |
dc.date.available | 2021-09-16T13:29:28Z | |
dc.date.submitted | 2018-08-06 | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/715006 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada üç boyutlu hareketli çocuk kitaplarının birden çok duyuya hitap eden dokunma, görme, işitme ve kitapla, ebeveyn ve çocuğu bir araya getirerek, çocuğun gelişimine olumlu katkıları incelenmiştir. Bu olumlu katkının ortaya çıkabilmesinde söz konusu kitapların üretim ve tasarım sürecine ve tasarımcıların çalışmalarına yer verilmiştir. Son yıllarda bu yayınların sayısındaki artış, hem bir eğitim materyali olmaları açısından pedagojinin, görsel ve iletişim sanatlarının, hem de kitle endüstrisi ürünü olarak, basım yayım teknolojileri ve ilgili mühendislik (kâğıt) dallarının perspektifleri açısından ele alınmaları gereken disiplinler arası bir tartışmayı gerekli kılmakladır. Günümüzde değişen, gelişen teknik ve yöntemlerle birlikte bu örnekler artmakta ve çocuklar için (eğlence, eğitim ve öğrenme,) daha iyi kitaplar tasarlanmaya çalışılmaktadır. Üç boyutlu hareketli çocuk kitapları çocuğun ilgisini çekmeye ve çocuğun görsel ve estetik algısını zenginleştirme' ye faydasının olduğu görülmüştür. Üç boyutlu çocuk kitabı tasarım özellikleri ve üç boyutlu kitap örnekleri incelemeleri yapılmıştır. Bu çalışma'da, üç boyutlu çocuk kitabı tasarım sorunlarının farkındalığı araştırılmıştır. Üç boyutlu hareketli çocuk kitaplarının ve resimli çocuk kitaplarının ülkemizdeki sorunları, baskı öncesi ve basım aşaması irdelenmiştir. Özellikle dünya'daki bu konudaki tasarımcılar ile ilgili incelemeler yapılmış olup, çocuğun hayal dünyasına katkıları olduğu görülmüştür. | |
dc.description.abstract | In this study, positive contribution of three-dimensional interactive children's books to a child's development was studied by bringing together touching, seeing, hearing that appeal to multiple senses and the book with parents and child. So as to reveal this positive contribution, production and design process of the said book and the studies of the designers are discussed. Increase in the number of these publications in recent years makes an interdisciplinary discussion necessary that they need to be addressed in terms of perspective of the pedagogy, visual and communication arts in terms of being an educational resource, and perspective of press-publication technology and related engineering (paper) branches as a product of mass industry. Today, these examples have increased with changing, developing techniques and methods and it is aimed to design better books (entertainment, education and learning) for children. It has been found that three-dimensional interactive children's books have benefits to attract the attention of the child and to enrich the visual and aesthetic perception of the child. Studies are carried out on three-dimensional children's book design features and examples of three-dimensional books. In this study, awareness of design problem on three-dimensional children's book has been studied. The problems on three-dimensional interactive children's books and illustrated children's books in our country were studied for prepress and printing stage. Especially, studies were carried out with designers in this field in the world, it was observed that they have contribution to the dream world of the child. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Üç boyutlu hareketli çocuk kitaplarının çocuğun hayal dünyasına katkıları ve bir tasarım uygulaması | |
dc.title.alternative | Contribution of three dimensional interactive children's books to the child imagination and designing applications | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sanat ve Tasarım Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Book design | |
dc.subject.ytm | Illustrated children books | |
dc.subject.ytm | Pop up book | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | Children's books | |
dc.subject.ytm | Imagination | |
dc.identifier.yokid | 10069412 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL KEMERBURGAZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 391142 | |
dc.description.pages | 84 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |