Lif sanatında üçüncü boyut
dc.contributor.advisor | Uzkur, Özcan | |
dc.contributor.author | Tunçok, Şerif Pinar | |
dc.date.accessioned | 2021-09-16T13:29:26Z | |
dc.date.available | 2021-09-16T13:29:26Z | |
dc.date.submitted | 2018-08-06 | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/714999 | |
dc.description.abstract | Lif ve lif esaslı tekstil maddeleri (yün, pamuk, keten, ipek gibi) ilk başlarda insanların günlük yaşamını kolaylaştırmak için kullanılsa da bu maddeler zamanla sanata dahil olmuştur. Bilinen klasik dokuma ve örme teknikleri, tekstil sanatçılarına yeterli gelmemeye başlamış bunun üzerine sanatçılar yeni teknik ve estetik arayışlara girmişlerdir.Özellikle İkinci Dünya Savaşı sonrası Bauhaus Okulu ile birlikte bu okuldan yetişen tekstil sanatçılarının, çalışmalarındaki yeni teknik ve estetik arayışlar tekstil sanatına yeni bir anlayış getirmiştir.Duvar halısı olarak adlandırılan tapestry çıkışlı, lif ve lif esaslı sanat çalışmalarının 1962 yılında düzenlenen 1. Lozan Tapestry Bienali' nde sergilenmesi ile lif sanatının temelleri atılmıştır. Yapılan çalışmada lif ve lif esaslı malzemeler hakkında bilgi derlenmiş ve tekstilin oluşum sürecinden bahsedilmiş olup lif sanatının tanımı yapılmıştır. Modern sanat anlayışı ile birlikte farklı sanat disiplinlerinin iç içe girmesi sonucu, disiplinlerarası çalışmalar yapan sanatçıların da tekstil malzemeleri kullanarak çalışmalar yaptığı saptanmıştır. Ayrıca bu çalışmada üç boyutlu (yumuşak heykel) çalışmaları yapan sanatçılara ve çalışmalarına yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sanat, Tekstil Sanatı, Lif Sanatı, Yumuşak Heykel. | |
dc.description.abstract | Although intially fiber and fiber-based materials were used to easa people' s everyday life, as the time went by these materials became a part of art.Over time, common weaving and sewing techniques became inadequate for textile artists, in response artists set off a quest for new techniques and sense of aesthetics.Particulary after World War II, with the help of Bauhaus School and it's graduated textile artist's new techniques and sense of aesthetics which they quested through their work brought a new way of understanding to textile art.Exhibition of fiber and fiber-based ex-tapestry art Works, which are called wall hangings at the 1. Lausanne Tapestry Biennial in 1962, founded fiber art.In this study information about fiber and fiber-based materials was compiled, formation of textile was mentioned and definition of fiber art was made.Along with sense of modern art and different art disciplines interfusing in each other, it was detected that artists who work interdisciplinary did Works by using textile materials, too.Besides, three-dimensional soft sculpture work and their artists were included in this study.Key Words: Art, Textile Art, Fiber Art, Soft Sculpture. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Lif sanatında üçüncü boyut | |
dc.title.alternative | Three dimension in fiber art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sanat ve Tasarım Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Three dimensional views | |
dc.subject.ytm | Fiber art | |
dc.subject.ytm | Fibers | |
dc.subject.ytm | Modern art | |
dc.subject.ytm | Sculpture | |
dc.subject.ytm | Textile art | |
dc.subject.ytm | Sculpture art | |
dc.subject.ytm | Textile products | |
dc.identifier.yokid | 10067197 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL KEMERBURGAZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 391146 | |
dc.description.pages | 144 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |