Show simple item record

dc.contributor.advisorEsen, Ayla
dc.contributor.authorMengaaslan, Rüstem
dc.date.accessioned2021-09-16T13:29:26Z
dc.date.available2021-09-16T13:29:26Z
dc.date.submitted2018-08-06
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/714996
dc.description.abstractÖzellikle son zamanlarda sıkça sözü edilen, sadece akademisyenlerin değil iş çevrelerinin ve kamu yöneticilerinin de gündeminde olan, işletme ve yönetim disiplininde ortaya çıkan önemli gelişmelerden birisi de `Yenilik Yeteneği` kavramıdır. Gerek yerli gerekse yabancı yazında yenilik yetenekleri ve kurumsal performans arasındaki ilişkiyi inceleyen birçok araştırmaya rastlanmaktadır.Bu tez çalışması ile Türkiye kamu sektöründeki kurumların teknolojik yenilik yeteneklerinin yenilik performansına ve kurumsal performansa etkisinin araştırılması, ayrıca yenilik performansının yenilik yetenekleri ve kurumsal performans arasındaki aracı rolünün incelenmesi hedeflenmektedir. Kamu kurumlarının yenilikçi kabiliyetleri yedi farklı boyutta ele alınarak değerlendirilmiştir (öğrenme, araştırma-geliştirme, kaynak dağıtım, üretim, pazarlama, organizasyon, stratejik planlama yetenekleri). Yapılan bu çalışma ile mevcut yazında kâr amacı güden firmalara yönelik araştırma sonuçları ile kamu kurumları üzerinde yapılacak araştırma sonuçlarıyla karşılaştırılabilecek; aradaki benzerlik ve farklılıklar tespit edilebilecektir.Araştırma kapsamında, toplam 37 kamu kurumundan toplanan 98 anket üzerinden analizler gerçekleştirilmiştir. Anketlerin 30 tanesi elektronik posta ile kalan 68 anket yüz yüze görüşme yoluyla elde edilmiştir. Verilerin analizinde kullanılan yöntemlerden keşifsel faktör analizi verilerin analize uygunluğunun belirlenmesi amacıyla, regresyon analizi ise araştırma modelinin test edilmesi amacıyla kullanılmıştır.Yapılan analizler ışığında, yenilik yeteneklerinden, pazarlama yeteneği, stratejik planlama yeteneği, öğrenme yeteneği, üretim yeteneği ve ar-ge yeteneği ile kurumsal performans arasında istatiksel olarak anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Yenilik performansına, sadece kaynak dağıtım yeteneği ve pazarlama yeteneğinin etkisi bulunmuştur. Yenilik performansı ile kurumsal performans arasındaki ilişkiyi test etmek amacıyla yapılan analiz sonucunda ise istatistiksel olarak anlamlı bir pozitif ilişki ortaya konmuştur. Yenilik performansının yenilik yetenekleri ve kurumsal performans arasında aracılık rolüne ilişkin ise istatistiksel açıdan anlamlı bir bulguya rastlanmamıştır.Anahtar kelimeler: İnovasyon, Yenilik, Kamuda İnovasyon, Yenilik Yetenekleri
dc.description.abstractMentioned frequently recently, Innovation Ability is an important development emerged in both business and management discipline and this concept remains not only in academicians but also business worlds agenda. There are many studies in both local and foreign literature which addresses the relation between innovation abilities and corporate performance. This thesis study aims to investigate the effect of public institutions on technological innovation abilities and corporate performance and the intermediary role of innovation performance on innovation abilities and corporate performance. Innovative capability of public institutions was addressed and evaluated in seven different perspectives (learning, research and development, resource allocation, manufacturing, marketing, organization, strategical planning abilities). With this study, research results for profit-oriented companies in the current literature and research results for public institutions can be compared, and similarities and differences can be identified. As part of the study, analysis were made on 98 questionnaires collected from 37 public institutions in total. 30 of the questionnaires were collected via email while 68 of them were collected by face-to-face meeting. Among the methods to analyze the data, inventional factor analysis was used to determined if data are suitable for analysis and regression analysis was used to test the research method. In light of the analyses, statistically meaningful relations were found between innovation abilities including marketing ability, strategical planning ability, learning ability, production ability, R&D ability and corporate performance. Only resource allocation ability and marketing ability were found to be affecting innovation performance. As a result of the analysis conducted between innovation performance and corporate performance, statistically meaningful relation was found. There is no statistically meaningful finding regarding the intermediary role of innovation performance between innovation abilities and corporate performance. Keywords: Innovation, Innovation in Public Services, Innovation Abilitiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKamu sektöründe yenilik yeteneklerinin kurumsal performansa etkisi
dc.title.alternativeInvestigation of effect of innovation capabilities on corporate performance in public industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmPublic sector
dc.subject.ytmPublic institutions
dc.subject.ytmPublic administration
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmOrganizational performance
dc.identifier.yokid10111082
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL KEMERBURGAZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid431250
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess