Show simple item record

dc.contributor.advisorGürefe, Nejla
dc.contributor.authorÖksüz, Hava
dc.date.accessioned2021-05-21T09:22:44Z
dc.date.available2021-05-21T09:22:44Z
dc.date.submitted2021
dc.date.issued2021-05-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/714260
dc.description.abstractBu çalışmada kaynaştırma öğrencilerinden öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin olduğu bir sınıfta matematik öğretmeninin sınıf içerisinde ortaya çıkarmaya çalıştığı sosyomatematiksel normları belirlemek amaçlanmıştır. Çalışma durum çalışması olup çalışmanın katılımcılarını Türkiye'nin batısındaki bir ilin ilçesine ait devlet okullarında eğitim veren ve sınıflarında birer tane öğrenme güçlüğüne sahip öğrencinin bulunduğu üç matematik öğretmeni oluşturmuştur. Gözlem ve doküman incelemesi yoluyla toplanan çalışmanın verileri içerik analizi ile analiz edilmiştir. Çalışmada öğretmenlerin öğrenme güçlüğüne sahip ve normal öğrenciler için sınıflarında hem sosyomatematiksel normları hem de sosyomatematiksel norm olmaya aday normları oluşturdukları görülmüştür. Çalışmanın bulgularından öğretmenlerin öğrenme güçlüğüne sahip öğrenciler için oluşturdukları normların sınıftaki bütün öğrenciler için oluşturdukları normlara göre az sayıda olduğu söylenebilir. Norm olan davranışların öğrenme güçlüğüne sahip öğrenciler için `gerekçelendirmeden açıklamayı kabul etme` ve `matematiksel anlamda farklı çözümler üretmek ve önermek` şeklinde, sınıftaki bütün öğrenciler için ise `matematiksel anlamda farklı çözümler üretmek ve önermek, sınıfta ortaya atılan matematiksel muhakemeleri gerekli sorgulamalarla masaya yatırıp tartışarak bir uzlaşmaya varma, basit kolay ve etkili çözümler sergileme, gerekçelendirmeden açıklamayı kabul etme, rehberlik ederek sonuç buldurma, farklı çözüm yolları sunma, kabul edilebilir matematiksel açıklama ve gerekçeler ortaya koyma, başka bir öğrencinin çözümünü yeniden açıklamak ve çözümlemek` şeklinde olduğu belirlenmiştir. Çalışmanın bulgularından öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin bulunduğu sınıflarda öğretmenlerin kullandıkları sosyomatematiksel normların öğrencinin anlamlı öğrenmesine olumlu katkı sağlayacak nitelikte olduğu buna karşın süreçten ziyade sonucu önemseyecek nitelikte öğrencinin gelişimine çok da katkısı olmayacak şekilde normların da kullanıldığı belirlenmiştir. Bulgular ışığında öğretmenlere çözüm sürecine odaklanabilmelerini ve öğrencilerin daha özgür ve aktif olmalarını sağlayan bazı sosyomatematiksel normları sınıflarında daha fazla kullanmaları önerilebilir.
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to determine the sociomathematical norms that the mathematics teacher tried to reveal in the classroom in a classroom with students with learning difficulties among inclusive students. Operating status of the study is that the study participants trained in Turkey's western province of the district belonging to a state school and one in the class has created three mathematics teachers where students with learning disabilities. The data of the study collected through observation and document analysis were analyzed with content analysis. In the study, it was observed that teachers created both sociomathematical norms and norms that are candidates to be sociomathematical norms for normal students with learning difficulties. From the findings of the study, it can be said that the norms created by teachers for students with learning difficulties are less than the norms they have created for all students in the classroom. The norm behaviors were for students with learning disabilities as `accepting explanations without justification` and `generating and proposing different solutions in mathematical terms`; for all students in the classroom, `generating and proposing different solutions in mathematical terms, discussing the mathematical reasoning in the classroom with the necessary questions reaching a compromise, exhibiting simple, easy and effective solutions, accepting explanations without justification, finding results by guiding, offering different solutions, presenting acceptable mathematical explanations and justifications, re-explaining and analyzing another student's solution `. Among the findings of the study, it was determined that the sociomathematical norms used by teachers in classrooms with students with learning difficulties were of a quality that would contribute positively to the meaningful learning of the student, however, norms were also used in a way that would not contribute much to the development of the student in a quality that would care about the result rather than the process. In the light of the findings, it can be suggested that teachers can focus on the solution process and use some sociomathematical norms that enable students to be more free and active in their classrooms.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title5. sınıf matematik öğretmenlerinin kesirlerle işlemler alt öğrenme alanında öğrenme güçlüğüne sahip öğrenciler ve normal öğrenciler için sınıfta oluşturmayı amaçladıkları sosyomatematiksel normlar
dc.title.alternativeSociomathematical norms aimed to be created by 5th grade mathematics teachers for normal and learning disabilities students in their class about procedures with fractions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-05-20
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10296784
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid664323
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess