Basit makamlarda bestelenmiş büyük formlu eserlerde kullanılan geçkiler
dc.contributor.advisor | Deran, Erol | |
dc.contributor.author | Yayla, A.Nesrin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T10:51:54Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T10:51:54Z | |
dc.date.submitted | 1991 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/714212 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu çalışmada basit makamlarda Kâr, Beste, Ağır Semai, Yürük Semai formlarında yazılmış eserlerde kullanılan geçkiler incelenmiştir. İncelenen makamlarda `geçki ` konusunda herhangi bir teknik sınırlamaya rastlanmamış ve incelenen eserlerin % 96'sında geçkiye rastlanmıştır. Tesbit edilen bu geçkilerden bazılarının birçok makamda ortak olarak kullanıldıkları görülmüştür. | |
dc.description.abstract | SUMMARY This study show the subject of modulation and examine the modulation in works composed with `Basit Makam` in the forms of `Kâr`, `Beste`, `Ağır Semai`, `Yürük Semai` At the end of the examination of teh works composed with `Basit Makam` ve determine which kind of modulation is used in the movement of the `Basit Makam`. -v- | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Basit makamlarda bestelenmiş büyük formlu eserlerde kullanılan geçkiler | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Modes | |
dc.subject.ytm | Alignment | |
dc.subject.ytm | Turkish music | |
dc.identifier.yokid | 16828 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 16828 | |
dc.description.pages | 159 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |