Show simple item record

dc.contributor.advisorDeran, Erol
dc.contributor.authorYayla, A.Nesrin
dc.date.accessioned2021-05-09T10:51:54Z
dc.date.available2021-05-09T10:51:54Z
dc.date.submitted1991
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/714212
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmada basit makamlarda Kâr, Beste, Ağır Semai, Yürük Semai formlarında yazılmış eserlerde kullanılan geçkiler incelenmiştir. İncelenen makamlarda `geçki ` konusunda herhangi bir teknik sınırlamaya rastlanmamış ve incelenen eserlerin % 96'sında geçkiye rastlanmıştır. Tesbit edilen bu geçkilerden bazılarının birçok makamda ortak olarak kullanıldıkları görülmüştür.
dc.description.abstractSUMMARY This study show the subject of modulation and examine the modulation in works composed with `Basit Makam` in the forms of `Kâr`, `Beste`, `Ağır Semai`, `Yürük Semai` At the end of the examination of teh works composed with `Basit Makam` ve determine which kind of modulation is used in the movement of the `Basit Makam`. -v-en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleBasit makamlarda bestelenmiş büyük formlu eserlerde kullanılan geçkiler
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmModes
dc.subject.ytmAlignment
dc.subject.ytmTurkish music
dc.identifier.yokid16828
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid16828
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess