Show simple item record

dc.contributor.advisorEmiralioğlu, Afşin
dc.contributor.authorKiran, Necmi
dc.date.accessioned2021-05-09T10:51:48Z
dc.date.available2021-05-09T10:51:48Z
dc.date.submitted1992
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/714185
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma ve incelemede, müziğimizde önemli bir yer tutan `Ge zinti` bahsine bilimsel bir yaklaşımla açıklık getirilmeye çalışılmıştır. Gezintinin, Türk ve dünya müziğindeki benzer şekilleri ile mukayese edilmesine de imkân sağlanmıştır. Bu çalışmada asıl olarak; `Her hangi bir makamda, analiz yolu ile herhangi bir esere, nasıl gezinti ya da taksim yapılabilir?` sorusuna bilimsel açıklık ve yöntem kazandırılmaya çalışılmıştır. Tez beş bölümden meydana gelmiştir. Birinci bölümde giriş yapılmıştır. İkinci bölümde; gezinti, taksim ve improvisation terimleri genişçe açıklanmıştır. Burada ayrıca bir öneriler bölümü oluşturulmuştur. Üçüncü bölümde; yabancı olunan, Zeminhara ve diğer bazı şubelerin anlaşılması için ait oldukları ana makam `Şur`un tamamı ele alınmıştır. Bunun yanında kadans konusuna da girilmiştir. Dördüncü bölümde; tesbit edilen beş Zeminhara ezgi ve gezintileri verilmiştir. Son bölümde ise ezgi ve gezintilerinin analizi yapılmıştır. Sonuç olarak, doğaçlama sanatının tür ve incelikleri; Şur makamı ve Zeminhara şubesi; örnek ezgi ve gezintileri; makam ve ezgi analizi yöntemi ortaya konularak, yapılacak yeni çalışmalara ışık tutulmuştur. VI
dc.description.abstractSUMMARY In this searching and study, `Gezinti` that's important in our music with a technical reason have been tried clearly brought. It isn't possible that this Gezinti in Turkish and world music as same as examples to compere. In that study, the purpox was to bring clear looking over the guestion that is how Gezinti or Taksim can be done by the analyzing method. That thesis formed five parts -In first part, entering has been done. In second part, the dictionary words that are `Gezinti` Taksim and Improvisation.` explained in details. Also preferences parts are formed here. In third part, all the parts of `Şur` are researched for `Zeminhara` and the other some little tone are understood that's belong to the main tone that're Foreing. The subject `Kadans` has been entered. In fourth part five `Zeminhara melody and Gezinti` that're showed have been given. In result, kinds and details of the improvisation musical art; `Şur` tone and `Zeminhara` little tone; examples `melody` and `gezinti`; the things that will be done new assignments are showed way by the form of tone and melody analyzing. VIIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleZeminhara şubesinde bağlama ile gezinti çeşitlemeleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmFolk songs
dc.subject.ytmBağlama (Müzik aleti)
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMelody
dc.subject.ytmTurkish folk music
dc.subject.ytmWalkthrough
dc.subject.ytmFolk music
dc.identifier.yokid22642
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid22642
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess