Show simple item record

dc.contributor.advisorDeğerli, Fikret
dc.contributor.authorGüner, Mesut
dc.date.accessioned2021-05-09T10:51:43Z
dc.date.available2021-05-09T10:51:43Z
dc.date.submitted1992
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/714165
dc.description.abstractÖZET Halk oyunlarx; insanlarxn yaşama biçimlerini, gelenek, göreneklerini, inanışlarını müzikle birleştirerek yansıtan, nesilden nesile aktarılmasına yardım eden, kültürel değer lerimizin tanıtımını saglıyan en önemli unsurlardan biridir. Uluslararası kültür ve sanat ilişkilerinde, halk o- yunlarmın katkısı bilinmektedir. Bugün dünyanın birçok ülkesinde halk oyunları ile gösterilen başarının sonucunda, o ülkelerin büyük ilgisine ve sevgisine sahip olmaktayız. Artık iletişim araçlarının bu kadar geliştiği çağımızda, halk oyunlarının birleştirici ve kaynaştırıcı özelliği bakımından gerekli faydayı sağlamak, bilimsel çalışmanın ve eğitimin başarısıyla mümkün olacaktır. Devletin de bu konuya gerekli yakınlığı ve desteği gösterip, milli bir politika haline getirmesi, eğiticileri genel eğitim plan ve politikası içine alarak gözetleyip, denetlemesi, diğer eğitim kurumlarında olduğu gibi bu alan da da öğreticilik yapan kişilere, öğretmenlik mesleği ile ilgili formasyonları sağlaması ve halk oyunları eğitimini Milli Eğitim konusu olarak ele alması gerekir. - v -
dc.description.abstractSUMMARY Folkdancing is an important factor in culture in that it reflects people's traditions, customs and beliefs together with music. It also helps our cultural valves pass from one generation to another. The importance of folkdancing in international rela tions from the point of culture and art is well known. Today our successful folkdancing performances in many countries have drawn the attention of those countries. Considering the uniting characteristic of folkdancing and the highly developed communication devices of our age, education of folkdancing on an academic basis gains more importance in successful international relations. Education of folkdancing should be a national policy and considered within the frame of National Education. The state should control and supervise the teaching staff and provide them with facilities for academic teaching formation as it does in other educational bodies. - vi -en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalk Bilimi (Folklor)tr_TR
dc.subjectFolkloreen_US
dc.titleTürk halk oyunlarında öğretim elemanının eğitimi ve önemi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmTurkish folk dances
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmFolk dances
dc.identifier.yokid22659
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid22659
dc.description.pages45
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess