Show simple item record

dc.contributor.advisorTura, Yalçın
dc.contributor.authorŞensoy, A.Hakan
dc.date.accessioned2021-05-09T10:51:42Z
dc.date.available2021-05-09T10:51:42Z
dc.date.submitted1992
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/714163
dc.description.abstractÖZET Bu tezin konusu. Karşılaştırmalı Olarak 17. ve 20. yy' lar Arasında Türk Müziği ve Avrupa Kökenli Müzikte Kullanılan Formlar Arasındaki Benzerlik oluşturmaktadır. Ayrı döneme ait olmalarına rağmen birlikte düşünülmesi pek alışılmış olmayan bu formların benzerlikleri yapısal özellikleriyle ele alınmıştır. Bu çalışmada j 1) Form terimi hakkında, gerekli ve yeterli bilgiler, 2) Sırasıyla. Formu meydana getiren elemanlar en küçük parçasından başlayarak hepsinin tanımı ve örnekleri, 3) Tezde, mukayese ederek ele alınacak Avrupa Kökenli Müzik Formlarıyla, Türk Müziği Formları hakkında bilgiler, 4) 3 Peşrev. 4 Saz Semaisi, 2 Kâr. 4 Nakıs. 3 Murabba ve 4 Şarkı, ` toplam 19 eser ` cümlecik yapısı göz önüne alınarak analiz edilmiş ve bunların hepsinin yapısal olarak benzediği Avrupa Kökenli Müzik Formları hakkında bilgiler verilmiştir. Yukarıda belirtilen çalışma ile elde edilen veriler ışığında, aynı dönemlerde ( 17 y.y. - 20 Y-Y- arası ) yaşamış değişik kültürlere mensup bestekârların, muziği nasıl aynı kalıplarda algılayıp kendi müzikal prensipleriyle bağdaştırdıkları geniş açıdan ( Macro ) ele alınarak, küçük detay incelemesi ( micro ) yapılmadan ispatlanmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractSUMMARY The subjects of this is a comparative study on the resemblences between the forms used in Turkish and European musics respectively, during the period of 17 th to 20 th centuries Although it has not been customary to study the forms of the same periods together with other forms of different origins, this study takes up the resemblences between them from the point of their structural features. This essay has been prepared with the aim of covering the following points. 1) The term ` form ` and sufficient relevant information on ` formation ` ; 2) Elements of form in their consecutive ( sequential ) order and. starting from the smaalest, their definitions and examples ; 3) Information on the musical forms of Turkish and European origins which are the subjects of the comparisons in this thesis; 4) Altogether 19 works ( 3 Peşrev, 4 Saz Semaisi» 2 Kâr, 4 Nakıs» 3 Murabba and 4 Song ) have been analsed from the point of their phrase structures; information has been given on each of the respective resemblig musical forms of European origin. Thus, under light of conslusions derived from the above- mentioned period of 17 th to 20 th Centuries, composers belonging to different cultures have conceived and combined them with their own musical principles. IXen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleKarşılaştırmalı olarak 17.ve 20.yy`lar arasında Türk müziğinde ve Avrupa kökenli müzikte kullanılan formaların birbirlerine benzerlikleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmForm
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmTurkish music
dc.subject.ytmEuropean music
dc.identifier.yokid22629
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid22629
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess