Show simple item record

dc.contributor.advisorİçli, Selahattin
dc.contributor.authorPekyilmaz, Dilek
dc.date.accessioned2021-05-09T10:50:16Z
dc.date.available2021-05-09T10:50:16Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/713796
dc.description.abstractÖZET Avrupa'da Osmanlılarla ilgili yayınlar XVI. yüzyılda başlar. Bu yüzyılda ticari yollar ile Türkiye'yi elçiler, din adamları ve tüccarlar ziyaret ettiler. XVII. yüzyıldaki eleştirmenler, Türk Musikisi'ni yakından tanımak için çaba harcadılar. Sokaklarda dinledikleri musiki ile genel yargıya vardılar. Türklerle ilgili kitaplar XVII. yüzyılda artmaya başlamıştır. Avrupa'nın Türk Musikisini kötüleyen olumsuz tavırları bu yüzyılda kendini göstermektedir. XVIII. yüzyılda Avrupalılar Türk Musikisi'ni ayrıntılı olarak incelemiş ve araştırmışlardır.Türk Musikisi ezgilerinin insan ruhunda güzel ve derin izler bıraktığım fakat Türk Musikisi'nin armoniden ve notadan yoksun olduğunu söylediler. XEX. yüzyıl'da Türkiye'de batılılaşma hareketleri başladı. İlk Türk Bandosunu kuran İtalyan Giuseppe DONİZETTİ, Türk Musikisinde önemli bir yer teşkil etmektedir. Avrupalı eleştirmenler bu yüzyılda da Türk Musikisinin ezgi ve geçki yönünden çok zengin olduğunu belirtmişlerdir. Ancak yine armoniden yoksun, duygusal bir musiki olduğunu da söylemişlerdir. XIX. yüzyılda Batılılaşma hareketleri daha fazla belirginleşmektedir. XX. yüzyıl müzikologlarından, Türk Musikisinin müzik kültürü bakımından çok kuvvetli olduğunu söyleyenler ve Türk bestecilerinin Avrupa musikisindeki beste tekniklerini uygulayarak, kendi musikilerini geliştirebileceklerini düşünenler oldu. Bazı, eleştirmenler de Türk Musikisinin kendine özgü bir güzelliği olduğunu, Avrupa Musikisinden etkilenmemesi gerektiğini söylemektedirler. Eğer etkilenirse kendine özgü uhrevi havasını kaybedebileceğini düşünmektedirler. Sonuç olarak Avrupa tekniği ile Türk Musikisine daha çok renk, daha derin ve geniş ifadeler getirebileceğini ve daha geniş besteler yapabileceğini savunanlar daha fazladır. VI
dc.description.abstractSUMMARY In Europe, the first publications regarding Ottomans were issued in XVI. century. In this century, ambassadors, religious and merchants visited Turkey. The critics of XVII. century spent efforts to recognise Turkish Music in a close way, and reached a general judgement through the music they listened in the streets. Books regarding Turks was in a trend of increase starting from XVII century. Negative critics of Europe, slandering Turkish Music emerged within this era. In XVIII century, Europeans analysed and evaluated the Turkish Music in details. They said that Turkish melodies had nice and deep aspects but no harmony and notes at all. In XIX century, westernisation wave commenced. Italian, Giuseppe DONIZETTI established the first Turkish Band is a milestone for the Turkish Music. European critics mentioned that Turkish Music was wery rich with respect to melody and alignment, in this century, they stated that it was still without melody, but emotional. In XX. century, westernization wave became more effective. Some of the musicology experts lived in this era said that Turkish music was very strong with respect to music culture and that Turkish composers could develop their own music via applying the composition methods used in European Music. On the other hand, some critics defended that Turkish Music had an exclusive beauty and shouldn't be influenced by the European Music. Such critics considered that Turkish Music could lost its exclusive mystic features due to such effects. Finally, those who defended that via European methods, more aspects, deep and wide expressions might be brought to Turkish music and more composition could be made, forms the majority. VIIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleDünyadan Türk müziğine bakışlar ve görüşler
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTurkish music
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusicians
dc.identifier.yokid92591
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid92591
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess