Show simple item record

dc.contributor.advisorKeskin, Ahmet
dc.contributor.authorMamur Çelik, Tülay
dc.date.accessioned2021-05-09T10:49:56Z
dc.date.available2021-05-09T10:49:56Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/713713
dc.description.abstractÜniversitesi : İstanbul Teknik Üniversitesi Enstitüsü : Sosyal Bilimler Anabilim Dalı : Gürsel ve Çevresel Sanatlar Programı : Gürsel ve Çevresel Sanatlar Tez Danışmanı : Yard. Doç. Dr. Ahmet Keskin Tez Türü ve Tarihi : Yükseklisans - Haziran 2001 ÖZET İLKÖĞRETİMDE RESİM eğitimi Tülay Mamur Çelik İlköğretim, çocuğun resim eğitimi açısından yaşamındaki en önemli çağıdır. Çocuk bu donemde duygu ve düşüncelerini sanat yoluyla en iyi şekilde anlatabilmektedir. İlköğretim çağından sonra resim daha bilinçli yapılmakla birlikte çocuk ilköğretim çağındaki gibi duygularını tam olarak dışa vuramamaktadır. Çocuk, algı ve iç dünyasını bir şeyler karalamaya başladığı andan itibaren zenginleştirir ve çevresine anlatmaya çalışır. Konuşma dilinin yanında resim, sadece çocuk için değil; insanlar için evrensel bir dildir. Yaratıcıhğı temel alan resim - iş dersleri, çocuğun vücut gelişimi ilede yakından ilgilidir. Çocuk geliştikçe yaratıcılığı da gelişme gösterir. Resim eğitimi çocuğun gelişme sürecinde karşılaştığı sorunlarla daha iyi baş edebilmesine yardımcı olur. Eğitim hakkı engellenemeyeceği gibi, çocuğun sanat eğitimi de engellenemez. Çocuk sanat eğitimi aldığı dönemde duygu ve düşüncelerini en yoğun şekilde kullanır ve her hangi bir yüzey veya objeye aktarabilir. Her konu çocuğun gelişme sürecine göre ayarlanmalı, bu uygulanırken de çocuğu yüreklendirip, onun hayal gücünü kullanmasına yardımcı olunmalıdır. Çocuk resim yoluyla bize kendini en iyi şekilde anlatır. Duygu ve düşünceyi bir arada kullanabilen çocuk, büimsel düzeyde de kendisini kanıtlayacaktır. Sanat ona uygulamaları açısından bir giriş kapısı olacaktır xıBu amaçlar doğrultusunda ` İlköğretimde Resim Eğitimi ` başlığı altında bir çalışma yapılması uygun görülmüştür. Bu konuda yazdan yazdar ve araştırmalar sistematik bir şekilde bir araya getirilerek konuya bütünlük kazandırılmaya çahşdmıştır. Okullarda uygulanmakta olan Resim - İş programının çalışmaya aynen alınmasının sebebi okullarımızda programın dışına çıkmadan derslerin işlenmesidir. Bu çalışma ilköğretim okullarında okutulan resim - iş derslerinin daha bilinçli okutulması amacı ile ele alınmıştır. Anahtar Kelimeler : Sanat Eğitimi, Çocuk, Resim, Yaratıcılık XII
dc.description.abstractUniversity : Istanbul Technical University Institute : Social Sciences Science Program : Vision and Peripheral Arts Programme : Vision and Peripheral Arts Supervizör : Doc. Dr. Ahmet Keskin Degree Awarded and Date : Master - June 2001 ABSTRACT ART EDUCATION IN PRIMARY SCHOOLS SUMMARY Tülay Mamur ÇELİK Primary schools are the most important period of time for art education in the life of the child. The child is able to tell his feelings and thought by art during this period. After primary schools period he paints his pictures more consciously but cant display his feelings completely. The child makes his inner world and perception rich when he begins to draw something. Becides language art is not only for children but it is an international language for whole men. The main aim of art lessons is creativeness but it is also interested in child' s growth. When the child is grown up his cretiveness also progresses. Art lessons also help the child to be able to cope with problems he faces. Not only education right but his education in arts cant be obstructed. When a child gets the knowledge of art he is able to use and reports his feelings and thoughts. Every subject must be balanced according to child's progress. While doing this the child must be encouraged and he must be helped to increase the power of his imagination. The child tells himself to us well by the help of art A child who is able to use his feelings and thoughts together, can also prove himself at scientific level, too the art will be an entrance door for his practices. XlllTo the direction of those aims, a work under the heading of `Art education in primary schools` has been held. All searches and documentaries on this subject has been gethered systematicly to gain wholeness. Why art programmes which are practised in schools have been taken in work is to do it the same. The aim of this work has been held in primary schools to be done consciously. Keywords: Art education, Child, Picture, Creating XIVen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretimde resim eğitimi
dc.title.alternativeArt education in primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPainting education
dc.subject.ytmPaint education
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmChild development
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmCreativity
dc.identifier.yokid107928
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid107365
dc.description.pages209
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess