Show simple item record

dc.contributor.advisorÖdekan, Ayla
dc.contributor.authorTan, Pelin
dc.date.accessioned2021-05-09T10:49:34Z
dc.date.available2021-05-09T10:49:34Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/713622
dc.description.abstractBu çalışmada, her alanda etkili olan ve 1990 sonrasında hızlı bir ivme kazanan küreselleşme sürecinin güncel sanat ile ilişkisi ele alınmaktadır. Yüzyıllar boyunca toplumsal değişim ve süreçlerden, politik olaylardan etkilenmiş olan sanat son yıllarda içinde yaşadığımız kültürlerin kesişmelerinden, farklılıkların tercümelerinden, etkilenmektedir ve birlikte varoluş için yeni öneriler aramaktadır. Küreselleşme sürecinde sanatçının kimliği, sanat yapılan, küratör yaklaşımları, sergi biçimleri açısından farklı oluşumlar gösteren güncel sanat, 21. yüzyıl sanatının tarihini daha çoğulcu bir anlayış ile yazmaktadır. Bu çalışma, bu oluşumları ele alarak '90 sonrası uluslararası güncel sanat ortamının etkilendiği kavramsal çerçeveyi sunmaya ve genel bir tarihini vermeye çalışmaktadır. 1990 sonrası sanat ortamını; farklılaşan sanatçı kimliğinin yam sıra, 1990 sonrasında önem kazanan sergi tarihini, küratörlerin yaklaşımları ve küratöryel pratikleri ele almadan değerlendirenleyiz. Bu nedenle bu tez; bugünkü sanat ortamım anlayabilmemiz için, kavramsal, sosyal ve politik söylemler ile sıkı bir bağ içinde olan son 12 senelik gelişmelere kültürel teoriler, sergi tarihinden ve küratöryel yaklaşımlardan, küreselleşme süreci ile bağlantılı yapıtlar üreten sanatçılardan örnekler vermektedir. İlk bölümde '90 sonrası güncel sanatı yönlendiren kavramlar ve kurumlar ele alınmıştır. Sonraki bölümlerde yer alan sergi okumalarına, sanat yapıtlarının yorumlarına, küratöryel yaklaşımlara ve sanatçılara bu bölümün kavramsal anlamda kaynaklık yapabileceği düşünülmüştür. İkinci bölümde birinci bölümde ele alman kuramlar ve kavramlar çerçevesinde, ve sanat tarihinde önemli sayılan uluslararası sergiler incelenmiştir. Sergi katalogları ve basmda yayınlanmış makaleler, bu sergiler ile ilgili eleştirel yazılar, röportajlar bu bölüme kaynaklık etmektedir. Üçüncü bölümde ilk bölümde açıklanan kavramsal çerçeveler doğrultusunda küratöryel yaklaşımlarını gerçekleştirdikleri sergilere yansıtmış ve bu sergilerde küreselleşme sürecinin güncel sanat ile ilişkisine odaklanılmıştır ve yazar, akademisyen veya müze müdürlüğü gibi meslekler sürdüren önemli küratörlerin yaklaşımları ele alınmıştır. Bu yaklaşımların bugünkü sanalın biçimlenmesinde etkili olduğu düşünülmektedir. Ayrıca, küreselleşme ve güncel sanat ilişkisi çerçevesinde küratörlerle yapılmış röportajlar bu bölüme kaynaklık etmektedir. VUDördüncü bölümde, küreselleşme sürecinde yaşanan problemleri sanat yapıtlarında farklı şekillerde yansıtan ve izleyici ile bu doğrultuda iletişime geçen önemli sanatçılar ve onların yapıtlarından örnekler verilmektedir. Sonuç bölümünde ise, '90 sonrası güncel sanatın küreselleşme sürecindeki sorunları ve önerileri diğer bölümlerde ele alınmış bilgiler ışığında tartışılmaktadır. ` ««İP*»» »` vuı
dc.description.abstractThis study is about the relation between contemporary art and the process of globalization that is affecting rapidly every area since 1990. Since centuries art has been affected by social change and process, political and economical events. Eventually in recent years, art is influenced by cross-cultural encounters, cultural translations of different cultures and pursuing new claims for co-existence. The identity of artists, artworks, curatorial approaches and exhibition styles have been changing with process of globalization, therefore contemporary art has been influenced for these reasons during 21st Century and Art history gains pluralistic meanings. This study considers the changes that are affected by the process and tries to give general outline on international contemporary art scene after '90s. The transformation of the contemporary art scene after 1990, could not only be considered with the change of the artist's identity but also with the exhibitions history and the curatorial practices. Because of that, with the theoretical framework, social and political discourses, this study gives the recent aspects such as cultural theories, exhibition history and curatorial approaches of contemporary art of last 12 years and artists that produce works according to the globalization process. In the first chapter the concepts and institutions that are manipulating contemporary art after '90s is taken into consideration. It is considered that this chapter will provide conceptual and theoretical information, which will support the other chapters, which include exhibition readings, interpretations of artworks, curatorial approaches and artists. In the second chapter, some exhibition are analyzed with the context of the first chapter which are prominent in the international contemporary art history. Exhibition catalogues and related articles and interviews are the sources for this chapter. The third chapter includes curatorial approaches related with the theoretical outlines in the first chapter. The curators that are considered in this chapter are gallery and museum directors, writers, critics, individual curators or academics. These curator's ideas and claims are very important to understand the sphere of the contemporary art. Their approaches are currently influencing the contemporary art sphere. The interviews that are done with these curators in various exhibition catalogues and art magazines and their selected essays on the effects and interpretation of globalization are the sources of this chapter. IXIn the fourth chapter important artists who are well know with their claims and artworks and deal with the problems of globalization are being analyzed. Articles and books which are written about them and their works, and also interviews are the sources of this chapter. In the last chapter, the problems of the globalization process and its affects on contemporary art are discussed with the conceptual framework and context of the other chapters.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSanat Tarihitr_TR
dc.subjectArt Historyen_US
dc.titleKürselleşme ve 1990 sonrası güncel sanat
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSanat Tarihi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAfter 1990
dc.subject.ytmActuality
dc.subject.ytmCurator
dc.subject.ytmGlobalization
dc.subject.ytmExhibitions
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmArtists
dc.subject.ytmPopular art
dc.identifier.yokid141636
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid137205
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess