Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzer, Filiz
dc.contributor.authorGüneri, Şehnaz Hare
dc.date.accessioned2021-05-09T10:48:12Z
dc.date.available2021-05-09T10:48:12Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/713273
dc.description.abstractBahçeler ve parklar, mitolojiyle olan ilişki lerinde de, tıpkı sanattaki gibi çoklu biryapıya sahiptirler. Mitoloji içinde bahçe sanatına ilişkin verilere rastlanabilirken,bahçelerde de mitolojik öğelere rastlamak mümkündür.Söz konusu ilişki, özellikle dönemin Antik Yunan?a dönüş eğilimi gereği, Rönesansbahçelerinde yer alan heykel ve görsel temsillerle birlikte, birbirlerini sürekli beslerniteliktedir. Pagan kültürünün etkisiyle, toprak ana Gaia, her zaman Hristi yankültürlerine ilham vermeyi sürdürmüştür. Farklı coğrafya ve kültürlerde mitolojikelemanlar isim değiştirse de, bahçe yani toprakla, kimi zaman dolaylı, kimi zamandolaysız bir bağ ile var ola gelmişlerdir. Bu bağlamda, mitolojiyle ilişki bakımındanen önemli öğe olan bahçe heykellerinde de, İtalya bahçelerinde genel olarak,mitolojik karakterlerin kendi tabiatları üzerinden bir şekillenme söz konusudur.Rönesans ile birlikte bahçelerde artan mitolojik görseller, aynı zamanda mitolojikkarakterlerin özelliklerini de içselleştirerek tekrar tanımlamaktadırlar.Batı bahçelerinde özellikle Avrupa?ya baktığımızda, iki farklı kültürün ürünü olanbahçeler görebiliriz. Kilise ve manastır bahçelerinde İsa, Meryem ve azizlerin görseltasvirleri kullanılabilirken, çoğunluğu oluşturan büyük alanlar, iktidar merkezleri veözel mülklerde Hristiyan görseller yok denecek kadar azdır. Bu bakışla, tek tanrılıdinler, bahçe sanatında mitolojiye ve Pagan kültürüne yenik düşmüşgözükmektedirler. Eski ve yeni Ahit?teki çeşitl i bahçe referanslarına rağmen, eskidünyanın Pagan tanrıları, güçlerini doğadan alırlar ve bu anlamda doğayla adetabütünleşiktirler.Bu noktada İtalyan Maniyerizmi?nin en çözülemez örneği olarak Il Sacro Bosco diBomarzo, Parco dei Mostri örneği karşımız a çıkmaktadır. Bu çalışmayla, tüme varımyaklaşımıyla birlikte bu alanın analizi sonucunda, mitolojiden edebiyata uzanangeniş bir yelpaze ile 16. yüzyıldaki sanat ve inanç ilişkilerine fark lı bir gözdenbakmak mümkündür.
dc.description.abstractGardens and parks in the relations of mythology, they have multiple structurelikewise in art. As we could found datas about garden art related with mythology, ingardens it?s also possible to found mythological components.These relations, especially due to the period returning to the Ancient Greek, with therepresentatives visual and sculptures in the Ren aissaince gardens cultivate eachother. With the effect of Pagan culture, mother-earth Gaia, always kept givinginspiration to the Christian cultures. Even in different geographies and cultures,mythological element?s names were changing, garden means earth, connected withindirectly sometimes directly bounds. Garden sculptures which a re the mostimportant element in this context, generally in gardens of Italy, there is anembodiment of mythological characters from their very nature. Mythological visualswhich are rise up with Renaissance, also internalize the features of mythologicalcharacters and redefine them.In the gardens of west, especially when we look to the Europe, we could see gardensthat products of two different cultures. It could be possible to use visual portraits ofJesus, Maria and saints in the gardens of churches a nd monastries , large areas thatforming the majority, Christian images is almost negligible of the ruling centers onprivate premises. In this point of view, in monotheistic religions seems defeated tomythology and Pagan culture in art of gardening. In c ontravention of various gardenreferences in Old and New Testaments, Pagan gods of old world took their powerfrom nature and in this sense virtually integrated with nature.At this point, Il Sacro Bosco di Bomarzo, Parco dei Mostri emerges as an unsolvedexample of Italian Mannerism. With induction approach, with the conclusion ofanalyzing this area, with a wide spectrum ranging from mythology to literature,relations between art and faith in 16th century possible to take a look at a differentreviewen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSanat Tarihitr_TR
dc.subjectArt Historyen_US
dc.titleIl Sacro Bosco di Bomarzo, Parco dei Mostri`deki heykel ve yapıların analizi
dc.title.alternativeAnalysis of sculptures and structures in Il Sacro Bosco di Bomarzo, Parco dei Mostri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSanat Tarihi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSculpture
dc.subject.ytmSculpture art
dc.subject.ytmItaly
dc.subject.ytmGardens
dc.subject.ytm16. century
dc.identifier.yokid451480
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid326686
dc.description.pages205
dc.publisher.disciplineSanat Tarihi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess