Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğrusöz Dişiaçık, Nilgün
dc.contributor.authorKarazeris, Georgios
dc.date.accessioned2021-05-09T10:47:12Z
dc.date.available2021-05-09T10:47:12Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-07-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/713028
dc.description.abstractMevcut araştırmada, 19. yüzyılın başlarındaki müzik stilini o zamanın ana kaynağı olan Efterpi müzik koleksiyonuyla inceliyoruz. Bu kaynak bize belirli sosyo-müzikal özellikler hakkında önemli bilgiler sağlamaktadır ve bize bu dönemin müzikal performansı ile ilgili yeni bilgiler edinme fırsatı vermektedir. Ayrıca, Efterpi müzik koleksiyonu mevcut akademisyenler tarafından yeterince çalışılmamıştır ve bu nedenle bu araştırma, 19. yüzyılın başlarında Osmanlı müzisyenlerinin zihniyetinin yanı sıra müzik tarzının pek bilinmeyen unsurlarını ortaya koymaktadır. İkinci bölümde müzik notasyonuna, performans ortamına (örn. Osmanlı Sarayı) ve Osmanlı müzik stilinin birçok farklı yönüne dair net bir resme sahip olmak amacıyla 18. yüzyılın ortalarından başlayarak 19. yüzyılın başına kadar olan sosyal ve kültürel bağlamı sunuyoruz. Müzikal repertuarda müzik stilinin herhangi bir unsurunun ortaya çıkma nedenlerini anlamak için 19. yüzyılın başlarındaki tarihsel bağlamı anlamak gerçekten önemlidir. Üçüncü bölümde müzikal form, Bizans müzikal notasyonu ve şiir ile ilgili Karamanlıca deyimi gibi birçok konuya değinerek Efterpi müzik koleksiyonunu detaylı olarak inceliyoruz. Bu tür bir inceleme, kitabın yapısını anlamak ve eserlerin analizinden önce okuyucuyu hazırlamak için önemlidir. Daha sonra seçtiğimiz beş eseri (bir Beste, iki Şarkı ve iki Yürük Semai) tanıtıyoruz ve 19. yüzyıl başlarındaki müzik stilinin unsurlarını anlayabilmek amacı ile bu eserleri melodik detaylandırma, makam progresyonu, ritmik dağılım ve müzikal form açısından değerlendiriyoruz. Sonuç bölümünde, seçilen beş besteden elde ettiğimiz verileri sunuyoruz ve kapsamlı değerlendirmemiz ışığında 19. yüzyılın ilk dönemindeki Osmanlı müzikal tarzının on (10) önemli müzikal özelliğine ulaşıyoruz. Bu sayede, Osmanlı müziği geleneğinin sanıldığı kadar hızlı değişmediğini kanıtlıyoruz. Bu önemli unsurlar, henüz keşfedilmemiş bir araştırma alanına ışık tutuyor ve akademisyenlere 19. yüzyılın başlarındaki müzik tarzıyla ilgili daha fazla araştırma yapmak için büyük bir fırsat sunuyor.
dc.description.abstractIn the current research, we study the musical style of the early 19th century through a primary source of that time, the Efterpi musical collection. This source provides us with vital information regarding particular socio-musical features and it gives us the opportunity to acquire new knowledge concerning the musical performance of this period. Furthermore, Efterpi musical collection has not been studied adequately by the current scholarship and this research reveals many unknown elements of the musical style as well as the mindset of the Ottoman musicians in the beginning of 19th century.In Chapter 2, we present the social and cultural context starting from the middle of 18th century till the beginning of 19th century in order to have a clear picture regarding musical notation, performing context (e.g. Ottoman Palace) as well as many different aspects of the Ottoman musical style of that period. It is really important to mention the historical context of the early 19th century in order to understand the reasons that an element of the musical style occurs in the musical repertoire.In Chapter 3, we prepare a full presentation of the Efterpi musical collection including many issues such as musical form, the Byzantine musical notation and the Karamanlidika linguistic idiom regarding poetry. Such an analysis is important in order to understand the structure of the book and to prepare the reader before the analysis of the upcoming compositions. Afterwards, we depict the five selected musical pieces (one Beste, two Şarkı and two Yürük Semai) and we analyze them in terms of melodic elaboration, makam progression, rhythmical distribution and musical form in order to acquire elements of musical style of the early 19th century.Finally, in the conclusion we demonstrate the data we acquired from the five selected compositions and through extensive evaluation we concluded to ten (10) important musical features of the early 19th century Ottoman musical style and we prove that the Ottoman music tradition did not change as rapidly as it is believed. Those significant elements shed light to a highly unexplored research field and it provides the current scholarship with a great opportunity to perform further research concerning the musical style of the early 19th century.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleThe research of the early nineteenth century Ottoman musical style through the examination of the efterpi musical collection
dc.title.alternative19. yüzyılın başlarındaki Osmanlı müzik stilinin efterpi müzik koleksiyonunun incelenmesi aracılığı ile araştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-01
dc.contributor.departmentMüzik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOttoman Period
dc.subject.ytm19. century
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmTurkish music
dc.subject.ytmMusic history
dc.subject.ytmOttoman State
dc.subject.ytmOttoman music
dc.identifier.yokid10216105
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid531049
dc.description.pages281
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess