Show simple item record

dc.contributor.advisorStoeffler, Quentin Xavier Marin
dc.contributor.authorYavuz, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-09T10:46:55Z
dc.date.available2021-05-09T10:46:55Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-03-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712958
dc.description.abstractNakit transferi programlarının etkinliğine olan inancın artmasıyla beraber hem bu tür projelerin sayısında hem de etkilerini inceleyen çalışmalarda bir artış görülmektedir. Bu tezin konusu da 2013 yılında Kamerun'un en kuzey noktasında, Kamerun hükümeti ve Dünya Bankası işbirliği ile başlatılan pilot koşulsuz nakit transferi programıdır. Bu tez kapsamında, faydalanıcı ailelere sağlanan bu nakit transferinin, hane içindeki çocukların eğitimine ve bu hanelerdeki çocuk işçiliğine olan etkisi incelenmiştir. Araştırmanın sonuçları, hane halklarına koşulsuz bir şekilde sağlanan nakit transferlerinin bu hanelerde okula giden çocuk sayısında bir artış, okulu bırakan çocuk sayısında bir azalış ve hane halklarının eğitim harcamalarında bir artış sağlarken; çalışan çocuk sayısında da bir artışa sebep olduğunu göstermektedir. Özetle, bu çalışma çocuk eğitimi ve çocuk işçiliği kavramlarının ikame değil aksine tamamlayıcı bir özellik gösterdiğini ortaya koymaktadır.
dc.description.abstractConcordantly with increasing belief in the effectiveness of cash transfer programs, there is an increase both in the number of such projects and in studies examining their impacts. The subject of this thesis is pilot unconditional cash transfer project implemented in 2013 with the cooperation of Cameroon government and World Bank in the far north of Cameroon. In this thesis, the effect of cash transfer on child education and child labor for children those living on beneficiary households are examined. The results of the study provides that unconditional cash transfer have an impact on increasing in the number of children going to school, on decreasing in the number of children dropping out of the school and households' total expenditure for education while on increasing in the number of working children. In summary, this study provides that the concepts of child education and child labor are complementary rather than substitute.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonometritr_TR
dc.subjectEconometricsen_US
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe impact of unconditional cash transfer programs on children: An example of pilot social safety nets in Cameroon
dc.title.alternativeŞartsız nakit transfer programlarının çocuklar üzerindeki etkisi: Kamerun'da pilot sosyal güvenlik ağı örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-15
dc.contributor.departmentEkonomi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmChild education
dc.subject.ytmCameroon
dc.subject.ytmEconomic aids
dc.subject.ytmDevelopment assistances
dc.subject.ytmSocial aid
dc.subject.ytmSocial security
dc.subject.ytmSocial security actions
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmUnconditional cash transfer
dc.identifier.yokid10266897
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid569589
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineEkonomi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess