Show simple item record

dc.contributor.advisorBayraktar, Erkan
dc.contributor.authorÖztürk, Hakan
dc.date.accessioned2021-05-09T09:53:12Z
dc.date.available2021-05-09T09:53:12Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712882
dc.description.abstractGünümüzün artan rekabet ortamında firmaların ayakta kalabilmesi güngeçtikçe daha zorlasmaktadır. Eskiden varolan ?ne üretirsem satarım, gerekirse fiyatıarttırırım, üretimi bitirinceye kadar müsteri bekler? anlayısına artık yer yoktur. Çokmiktarda çesit, sık ürün sevkiyatı, müsteriye özel ürünlerin yaratılması ve bunun hızlave düsük maliyetle yapılabilmesi gereklidir. Ürün kalitesi artık milyonda hatadüzeyindedir. Ayrıca fiyatlar sürekli düsmektedir ve fiyat indirimleri için maliyetlerinazaltılması gerekmektedir.Tüm bu sartları karsılamak için, tüm ?sistemi ilk defada dogru ürün üretecekhale getirebilmek? gerekir. Bu amaçla, firmaların yeni yönetim sistemlerini,organizasyonel felsefeleri, kalite sistemlerini (Toplam Kalite Yönetimi, 6 Sigma, CRM, ,ERP yazılımları , EFQM Mükemmellik modeli , TPM ..) incelemekte ve sürekli bir arayısiçinde olduklarını görebiliriz. Tüm bu sartları karsılayan bir sistem arayısında karsımızaYalın yönetimin çıktıgını görebiliriz. Yalın yönetim çok basit ve sade bir tanımı olmasınakarsın firma içi, tedarikçiler ve müsterilerle ilgili tüm prosesleri içeren, kalite sistemindeçok zor ve radikal degisimleri gündeme getirecek komplike bir sistemdir. Türk isdünyasının dünyadaki degisimi dogru algılayarak, yasanmakta olan problemlerkarsısında makro ekonomik ortamı, mevzuatları veya çalısanları ve yöneticilerisuçlamaktan vazgeçip is süreçlerine dönüp bakması gerekir. Türkiye'de sanayi uzunyıllar tesvikler ve koruma duvarları vasıtası ile kar elde etmeye alısmıstır. Ancak budönem kapanmıstır. Bu tez çalısmasında yalın yönetim yapısı tanımlanmaya veuygulamanın basarılı olması için yapılması gerekenleri hem teori hem de pratiktekiuygulamalarıyla ortaya koymaya çalısılmıstır.
dc.description.abstractNowadays, living is getting harder and harder for all companies at the knowncompetition environment. There is no thought as ?I can sell it whatever I produce, Iincrease it?s price, the customer wait when production will be finished..? any more. It isa compulsory that expanding product range, correct consignment, special produts fordifferent customer, being fast and low cost.Produt quality is required at the level of % 0 wrong part in spite of product?sprices are dicreasing. It means that it?s cost has to go down level. That?s why it?snecessary a system that is able to produce the correct and required product at the firsttime for all conditions.Because of that, we see that many companies are seeking a satisfactorysystem and researching organizational philosophies, quality systems (TQM, 6 sigma,CRM, ERP, EFQM Model, TPM?.) We should find out Lean Management under theseconditions.In spite of lean management?s description is simple, it contains all processeswhich?re about customers, suppliers and inside of company. It make system changeradically.Turkish business world has to understand the change of business world andanalyse their work processes aganist they have problems which is about rantablity.They should not to accuse the rules, their managers, workforces or makro economicconditions. In Turkey, Industries and companies are supported with customs andsubvansions for many years. But that term is finished any more.That thesis contains introducing lean management. It tries to put forward thestructure of lean management and how we can do theorically and practically to besuccess in practise.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYalın yönetim ve elektrik malzemeleri sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeLean management and a case from electrical sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid354249
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid239078
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess