Türkiye`deki vakıf üniversitelerinden Beykent, İstanbul Bilgi ve Bilkent üniversiteleri ve A.B.D`ndeki Lehigh Üniversitesi İngilizce hazırlık programlarında organizasyon yapısı ve öğretim görevlisi istihdamı
dc.contributor.advisor | Akbıyık, Seval | |
dc.contributor.author | Saygi Birgün, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:53:11Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:53:11Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712878 | |
dc.description.abstract | Bu betimsel arastırmanın amacı Türkiye'deki üniversitelerden Beykent, İstanbul Bilgi, Bilkent ve Amerika Birlesik Devletleri'ndeki Lehigh Üniversitesi İngilizce Hazırlık Programlarındaki organizasyon yapısı ve ögretim görevlisi istihdam süreçleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları ortaya koymaktır. Arastırma için alanyazın taraması ve internet olmak üzere nitel veri toplama araçları kullanılmıstır. Bu arastırmada öncelikle Türkiye ve A.B.D'nde yüksekögretimin tarihçesi ve gelisimine bakılarak bu ülkelerdeki İngilizce Hazırlık Programları konumlandırılmıstır. Ardından seçilen tüm üniversitelerin ngilizce Hazırlık Programının hedefleri, program yapısı ve ölçme degerlendirme sistemi ön bilgiolarak verilmis, organizasyon yapısı, ögretim görevlisi istihdamında basvuru önkosulları, seçim basamakları, oryantasyon programı, deneme süresi, performans degerlendirme süreci, hizmet içi egitim, ve çalısma sartları ayrıntılı olarak tespitedilmistir. Bu bilgilerin ardından programların organizasyon yapısı ve ögretim görevlisi istihdam süreçleri arasındaki fark ve benzerlikler ortaya konmustur.Bulgular, Türkiye'de arastırma kapsamındaki üniversitelerin İngilizce Hazırlık programlarında organizasyon yapısını daha çok programının büyüklügünün belirledigi ve benzerlik gösterdigi, A.B.D'ndeki üniversitede ise yapının sekilleniriken bireysel ihtiyaçları karsılamaya yönelik olusturulan egitim programına hizmeteden bir yapı olusturuldugunu ortaya koymaktadır. Ögretim görevlisi istihdam süreçleri benzerligi asamalara göre degismekte, belli bir asamada benzerlik gösteren İngilizce Hazırlık Programlarındaki uygulamalar baska bir asamada farklılık gösterebilmektedirler.Arastırmanın sonucu Türkiye'deki uygulamaların birbirleri ile daha önemli ölçülerde benzerlik gösterdigini ortaya koymakta, A.B.D.'nde uygulamalar aynı orandabenzerlikler göstermemesine karsın tamamen farklı bir tablo ortaya çıkmamaktadır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this descriptive study is to compare and contrast the organizationalstructure and recruitment process at English Language Preparatory Programmes inBeykent, stanbul Bilgi, Bilkent Universities in Turkey and Lehigh University in theU.S.A. The methods and procedures used in collecting data for this study werequalitative, gathered via literatura research and the Internet.In this study, the English Preparatory Programmes are defined, following anintroduction of the history and the development of university education in Turkeyand the U.S.A. Further, objectives, organizational structure and student evaluationprocess of English Language Programmes in chosen universities are given as a priorinformation. In addition to this, organizational structure of the programme,application prerequistes, selection process, orientation programme, probation, theprocess of performance evaluation and induction programme for lecturers aredetermined. Following this, the differences and similarities among theseprogrammes in organizational structure and recruitment process are explored.Findings of the study show that, the organizational structures of the programmes inEnglish Language Programmes in Turkish universities which are based on the sizeof the programme are similar. They are different from the programme in Americanuniversity because of its structure being formed for individual learning. Therecruitment process differences and similarities cannot be generalized as thepractises have changed in every stage.In conclusion, the practises in Turkey are mostly similar to each other while thepractises in the U.S.A are slightly different from Turkey. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkiye`deki vakıf üniversitelerinden Beykent, İstanbul Bilgi ve Bilkent üniversiteleri ve A.B.D`ndeki Lehigh Üniversitesi İngilizce hazırlık programlarında organizasyon yapısı ve öğretim görevlisi istihdamı | |
dc.title.alternative | The organizational structure and recruitment process at English language preparatory programmes in Beykent, İstanbul Bilgi and Bilkent Universities in Turkey and Lehigh University in the U.S.A. | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Preparatory classes | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.subject.ytm | Employment | |
dc.subject.ytm | United States of America | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Foundation universities | |
dc.identifier.yokid | 9000060 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 274338 | |
dc.description.pages | 139 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı |