Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbıyık, Seval
dc.contributor.authorCoşkun, Zuhal
dc.date.accessioned2021-05-09T09:53:10Z
dc.date.available2021-05-09T09:53:10Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712873
dc.description.abstractBu çalısma ile okul müdürlerinin yönetim süreçleri ile ilgili davranıslarının ögretmenverimliligi üzerine etkisi arastırılmıstır.Bu kapsamda genel olarak; okul müdürlerinin planlama, örgütleme, karar verme,esgüdümlüme ve degerlendirme ve denetlemeye iliskin okulda yapılması gerekenislerle ilgili davranısların ögretmenleri etkileme düzeyi, ögretmen ve okulmüdürlerinin bu davranısı ne derece uyguladıgı sorgulanmıstır.Arastırma stanbul li Büyükçekmece ilçesindeki 58 Devlet lkögretim Okullarındagerçeklestirilmistir. Örneklemdeki okullarda 227 ögretmen ve 58 okul müdürüne 45soruluk verimlilik düzeyi ve uygulanma düzeyi olmak üzere iki ayrı likert tipi anketuygulanmıstır.Arastırma bulgularında devlet okullarında görev yapan ögretmenlerin yönetimsüreçleri ile ilgili davranısların uygulanma derecesini orta düzeyde buldukları ve buyargının demografik faktörlerden bagımsız oldugu sonucuna varılmıstır.
dc.description.abstractWithin this work the effect of behavior of the school principals which is relavant tothe managing procedures on the teacher efficiency, was examined.In general the school principals level of affecting the teachers byplanning,organizing,decision making,coordinating and evaluating and supervisingthat are related to the works which are to be materialized at school ,teachers andheadmasters implementing degree of this behaviour was inquired.The research was carried out in 58 state primary schools in Büyükçekmece districtof stanbul province.Two different surveys of the 45 questions on efficiency leveland of putting into practice were conducted in the sampling schools on 227 teachersand 58 school principals.In the findings of the researhes it wa discovered that the teachers found out theputting in to practice level of the behaviour which is related to the managingprocedures were in average level and the judgement was free of demographic factorsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul müdürlerinin yönetim süreçleri ile ilgili davranışlarının öğretmen verimliliğine etkisi üzerine öğretmen ve okul müdürlerinin görüşleri
dc.title.alternativeThe views of the school principals and the teachers on the effects of the behaviours of the school principals about the administrative process
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSchools
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid9001134
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid274331
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess