2000`ler Türkiye sinemasında erkeklik krizi ve erkek kimliğinin inşası
dc.contributor.advisor | Öztürk, Semire Ruken | |
dc.contributor.author | Yüksel, Eren | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:36:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:36:55Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71286 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada 2000'ler Türkiye sinemasında farklı erkeklik temsilleri, eleştirel erkeklik çalışmaları ve psikanalitik eleştiri yönteminin kavramlarından yararlanılarak feminist bir perspektif çerçevesinde çözümlenmiştir. Erkek öznelliğinin ne şekilde üretildiği, meşruiyetinin nasıl tesis edildiği, pekiştirildiği ve yeniden üretildiği mevcut toplumsal iktidar ilişkileri bağlamında ele alınmıştır. 2000'ler Türkiye sinemasında erkeklikte bir çoklaşma olduğu savından hareket eden çalışma, bunun özgürleştirici bir tutum olup olmadığını, erkek karakterleri bir kriz içinde sunan temsil yapılanmasının neye karşılık geldiğini ve bu krizin ne tür imgeler vasıtasıyla sunulduğunu araştırmayı hedeflemiştir. Bu doğrultuda İtiraf, Korkuyorum Anne, Yazı Tura, Mustafa Hakkında Herşey, Kabadayı, Başka Semtin Çocukları, Issız Adam, Üç Maymun, Nefes Vatan Sağolsun, Çoğunluk ve Kaybedenler Kulübü gibi filmler ele alınmış ve bu filmlerdeki erkek karakterler toplumsal cinsiyet, sınıf, ulus devlet, modernleşme ve cinsellik gibi farklı dinamiklerle ilişkileri etrafında çözümlenmiştir. | |
dc.description.abstract | In this study, using the concepts of critical masculinity studies and psychoanalytic criticism method, different reprensentations of masculinity in Turkish cinema during the 2000s are analyzed in terms of feminist perspective. While focusing on the male subjectivity in the context of existing social power relations, the study claims that masculinity is diversified in Turkish cinema in the 2000s. In addition, it aims to reveal whether there is a liberating attitude or not during the period and what kind of images are presented about masculinity crisis. In this context İtiraf, Korkuyorum Anne, Yazı Tura, Mustafa Hakkında Herşey, Kabadayı, Başka Semtin Çocukları, Issız Adam, Üç Maymun, Nefes Vatan Sağolsun, Çoğunluk and Kaybedenler Kulübü are discussed in the light of the above mentioned considerations and male characters in these films are analyzed around their relationship with different dynamics such as gender, class, nation state, modernization and sexuality. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Radyo-Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Radio and Television | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | 2000`ler Türkiye sinemasında erkeklik krizi ve erkek kimliğinin inşası | |
dc.title.alternative | Masculinity crisis and the construction of male identity in Turkish cinema in the 2000s | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Radyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish cinema | |
dc.subject.ytm | Masculinity | |
dc.subject.ytm | Gender identity | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Men | |
dc.identifier.yokid | 464058 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 330301 | |
dc.description.pages | 280 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |