Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürk, Semire Ruken
dc.contributor.authorYüksel, Eren
dc.date.accessioned2020-12-04T09:36:55Z
dc.date.available2020-12-04T09:36:55Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71286
dc.description.abstractBu çalışmada 2000'ler Türkiye sinemasında farklı erkeklik temsilleri, eleştirel erkeklik çalışmaları ve psikanalitik eleştiri yönteminin kavramlarından yararlanılarak feminist bir perspektif çerçevesinde çözümlenmiştir. Erkek öznelliğinin ne şekilde üretildiği, meşruiyetinin nasıl tesis edildiği, pekiştirildiği ve yeniden üretildiği mevcut toplumsal iktidar ilişkileri bağlamında ele alınmıştır. 2000'ler Türkiye sinemasında erkeklikte bir çoklaşma olduğu savından hareket eden çalışma, bunun özgürleştirici bir tutum olup olmadığını, erkek karakterleri bir kriz içinde sunan temsil yapılanmasının neye karşılık geldiğini ve bu krizin ne tür imgeler vasıtasıyla sunulduğunu araştırmayı hedeflemiştir. Bu doğrultuda İtiraf, Korkuyorum Anne, Yazı Tura, Mustafa Hakkında Herşey, Kabadayı, Başka Semtin Çocukları, Issız Adam, Üç Maymun, Nefes Vatan Sağolsun, Çoğunluk ve Kaybedenler Kulübü gibi filmler ele alınmış ve bu filmlerdeki erkek karakterler toplumsal cinsiyet, sınıf, ulus devlet, modernleşme ve cinsellik gibi farklı dinamiklerle ilişkileri etrafında çözümlenmiştir.
dc.description.abstractIn this study, using the concepts of critical masculinity studies and psychoanalytic criticism method, different reprensentations of masculinity in Turkish cinema during the 2000s are analyzed in terms of feminist perspective. While focusing on the male subjectivity in the context of existing social power relations, the study claims that masculinity is diversified in Turkish cinema in the 2000s. In addition, it aims to reveal whether there is a liberating attitude or not during the period and what kind of images are presented about masculinity crisis. In this context İtiraf, Korkuyorum Anne, Yazı Tura, Mustafa Hakkında Herşey, Kabadayı, Başka Semtin Çocukları, Issız Adam, Üç Maymun, Nefes Vatan Sağolsun, Çoğunluk and Kaybedenler Kulübü are discussed in the light of the above mentioned considerations and male characters in these films are analyzed around their relationship with different dynamics such as gender, class, nation state, modernization and sexuality.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.title2000`ler Türkiye sinemasında erkeklik krizi ve erkek kimliğinin inşası
dc.title.alternativeMasculinity crisis and the construction of male identity in Turkish cinema in the 2000s
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish cinema
dc.subject.ytmMasculinity
dc.subject.ytmGender identity
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmMen
dc.identifier.yokid464058
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid330301
dc.description.pages280
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess