Show simple item record

dc.contributor.advisorAksoy, Mustafa
dc.contributor.authorKayaoğlu, Füsun
dc.date.accessioned2021-05-09T09:53:08Z
dc.date.available2021-05-09T09:53:08Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712865
dc.description.abstractEpistemolojik bir teori olarak yapılandırmacılık, doğrudan öğretme ile değil, bilgi ileilgilidir. Biz bilgiye iliskin bu teoriden öğrenmeye iliskin mantıki çıkarımlardabulunuruz. Öğrenmeye ilisin düsüncelerimizden de öğretmeye iliskin çıkarımlarda bulunurve düsünceler üretiriz. Yapılandırmacı yaklasım ?öğretme?nin nasıl yapılacağınınaçıklanması yerine, ?öğrenme?nin nasıl gerçeklestiğini açıklamaya odaklanır. Bilginindoğasına ait kabullenmelerin değismesiyle birlikte ortaya çıkmıs, felsefi temelleri olan veeğitime uygulanmıs olan bir yaklasımdır. Yapılandırmacılığa göre öğrenenden bağımsızolan bir bilgi yoktur. Birey bilgiyi öznel olarak olusturur. Bilgi bireylere aktarılmaz, yanikisinin bilgisi o kisiye ait anlamlar tasır.Yapılandırmacılık, bir bilgi kuramı olmakla birlikte öğrenmeye ait çıkarımlarda bulunmasınedeniyle öğrenme kuramı olarak ta kabul edilir. Bu kurama göre öğrenme, bireyinzihninde olusan bir iç süreçtir ve deneyimden anlam olusturmayla eslestirilen bir kuramdır.Öğrenme bilgilerin bireye aktarılması yoluyla değil, bireyin önceki bilgileri ile yeniöğrendikleri arasında bağ kurması ve bilgileri anlamlandırması yoluyla gerçeklesir. Bireyöğrenme sürecinde bilgiyi yapılandıran, kendi öğrenmesinden sorumlu olan kisidir. Yaniöğrenme sürecinde aktif role sahiptir. Öğretmen ise öğrencinin bilgiyi yapılandırmasındaöğrenciye yardımcı olan, yol gösteren kisi konumundadır. Bu yönüyle yapılandırmacıöğrenme yaklasımı, bilgiyi aktarmaya dayalı olan geleneksel öğrenme yaklasımından veuygulamalarından radikal bir sekilde ayrılır.?lköğretim kurumlarında yapılandırmacı görüsün uygulanması, ancak bu görüsüntanınması, özelliklerinin bilinmesi ve bu görüse uygun ortamlar sağlanması ile doğrusonuçlar verebilir. Yapılandırmacı öğrenme uygulamalarında öğrenme-öğretme süreçleri,bu sürece yön veren öğretmen, öğrenci rolleri ile ilgili arastırmaların bu kurama ısıktutacağı ve verimli sonuçlar vereceği kanaatini tasımaktayım.Anahtar Kelimeler: ?lköğretim Kurumu, Yapılandırmacılık, Yapılandırmacı ÖğrenmeKuramı.
dc.description.abstractAs an Epistemologic theory, constructivism approach is related to not directly teaching butthe knowledge. We infer logically from this theory that is related to the knowledge. Wereach the inferences, belong to teaching based on thoughts that is related to learning, andproduce thoughts. Constructivist approach, inspite of explaining how the teaching isperformed, focuses on explaining how the learning occurs. It is an approach, that happensby changing the accepting which is related to the nature of the knowledge, has thephilosophical bases and is applied to the education. According to constructivism there is noknowledge that is free from the learner. The learner forms the knowledge subjektively. Theknowledge cannot be transferred to the individuals, i.e, the knowledge of person has themeanings that belong to him.Constructivism is not only a knowledge theory but also is a learning theory since it has theinferences that belong to the learning. According to this theory the learning is an internalprocess occurs in mind and is a theory that is matched to the experience by meaning. Thelearning does not occur by transfering the knowledge to the person connects his newknowledge with his old knowledge and happens that the person gives the meaning to hisknowledge. The person is sameone who constructs the knowledge in learning process andis responsible to his learning. In other words the individual has on active role in learningprocess. On the other hand teacher is a hepler and a guide for the learner while the learneris constructing the knowledge. By the way the constructive approach distinguishesradically from the traditional approach, that deperds on transfering the knowledge, and itsapplications.In Primary Schools it is possible to reach the correct results only through recognizing theconstructive theory, knowing its features and supplying sui table places to this theory. Isuppose that in the applications of the constructive learning the learning-teaching process,the investigation of the role of teacher who guides this process and the role of the studentthrow light on this theory and cause the effective results.Keywords: Primary First Education Institution, Constructivisim, Constructivist learningtheory.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim kurumlarında uygulanan yapılandırmacı öğrenme kuramı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmEpistemology
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid9001556
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid274373
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess