Show simple item record

dc.contributor.advisorKul, Rıza Haluk
dc.contributor.authorEfe, Reyhan
dc.date.accessioned2021-05-09T09:53:05Z
dc.date.available2021-05-09T09:53:05Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712853
dc.description.abstractGünümüzde, sınırları ortadan kaldıran Küresel Ekonomi ile rekabet gücü sağlayabilmesi için en önemli kriterler olarak görülen yüksek kalite, rekabetçi fiyat ve müşteri için farklı değerler yaratabilmesi işletme faaliyetlerinin yönetiminde temel bir değişiklik yaratan dönüşüm ihtiyacı, temel stratejik veya operasyonel zayıflıkları veya fırsatları hedefleyen stratejik iyileştirme, maliyet düşürme, tekrarlanan işleri en aza indirme gibi sorunları çözme arayışındaki işletmelere Altı Sigma uygulamaları herhangi bir ciro sınırlaması getirmeksizin son 20 yılın kalite felsefesini, en modern yönetim ve istatistik araçlar ile birleştirerek bir süreci milyonda 3,4 hata verme olasılığı olan bir hale getirmek gibi oldukça iddialı bir hedefe sahiptir.Bu çalışmada, kalite kavramı ve kalitenin gelişim süreci ile Altı Sigma yönetim uygulamalarının kavramsal tanımından uygulama yöntemlerine kadar olan süreç incelenmiştir. Bu çerçevede birinci bölümde; Kalite kavramı, ikinci bölümde; Altı Sigma kavramı ve uygulama esasları, üçüncü bölümde; Altı Sigma rolleri dördüncü bölümde; Altı Sigman'in Dünyadaki ve Türkiye' deki yeri ile uygulayan işletmelerden örnekler verilmiş, ve beşinci bölümde; ABC Bank'da Altı Sigma uygulama projesi geliştirilmiştir.
dc.description.abstractNowadays, Management of company activities begin to function.as critical due to companies compete against global economy force to lacking a boundary via with high quality, competing price and creating a different value for customer. In order to success solving problems for this reason transformation of company changed the major strategy or operational weakness or opportunity and must be focused like improving strategy, decreasing cost, minimazing to repeated operations To achieve its goal Six Sigma combines the quality approaches of last 20 years with up-to-date management and statistical tools and methods. In order to create the difference Six Sigma has the aim of 3.4/per million scrap rate which isa very promising as well as a difficult aim.In this research, quality and improving of quality proces with Six Sigma management applications and implementing of its methodology are studied. In this context, in the first part; Total Quality Management, in the second part; Six Sigma base application methodology, in the third part; Six Sigma key players, in the fourth part; situation of Six Sigma applications in World and Türkiye and in the fifth part; a survey -which examines the application of the Six Sigma that are used by ABC Bank when they are applying Six Sigma activities included.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAltı sigma metodolojisi ve Türkiye`deki uygulamaları
dc.title.alternativeSix sigma methodology and case study in Türkiye
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9008774
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid239581
dc.description.pages343
dc.publisher.disciplineYönetim Bilimleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess