Show simple item record

dc.contributor.advisorOskay, Ünsal
dc.contributor.authorÇöğür, Arzu Süheda
dc.date.accessioned2021-05-09T09:53:02Z
dc.date.available2021-05-09T09:53:02Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712837
dc.description.abstractBu tez çalısmasında; Kurosawa'yı Kurosawa yapan degerlerin neler oldugu sorusu elealınmaktadır. Eger yönetmene bir davranısçının bakıs açısıyla yaklasırsak, onu hem çevresi,okudukları, gördükleri, seyrettikleri, hem genetik mirası, kendi kültürü, hem de kendindezaten var olan potansiyeli düsünmeliyiz. Genetik mirası derken, onda sinema sevgisiniuyandıran ve onu pek çok sporla tanıstıran babasından ve onu özellikle Dostoyevski'yeyönlendiren abisinden bahsederiz. Kendi kültürü derken, Noh ve Kabuki'nin o muhtesemgörselligi söz konusudur. Shakespeare'nin tragedyalarına tas çıkartan Japon öyküleri,Kurosawa'yı derinden etkilemistir. Bununla beraber kendi toprakları dısında da kolayca solukalmayı bilmis, hatta Batı havasına alısık öyküleri, Japon topraklarında, Japoncakonusturmustur. Kurosawa, Dostoyevski ve Shakespeare'i kendi dehasıyla birlestirdiginde,ortaya birbirinden güzel filmler çıkarmıstır. Kurosawa o çok sevdigi resimleri çizerken,birbirinden canlı renkleri, bu çok sevdigi ustalardan almıs, ülkesinin ısıgına kendi yeteneginide eklemistir. Kurosawa'nın `'Tennoo'' olmasını saglayan bu sentezciligi olmustur.
dc.description.abstractIn this study of thesis; question of what the merits are that make Kurosawa Kurosawa isunder debate. If we aproach the director with the viewpoint of a behaviorist, we must considerhim with his environment, books he had read, things he had seen and watched, also hisgenetic inheritance, his own culture, in addition, the potential he already had. When we saygenetic inheritance, we mention his father that provokes his love for cinema and introduceshim with so many sports, besides his big brother that directs him especially to Dostoyevski.When we say his own culture, topic is marvellous visuality of Noh and Kabuki. Japanesestories that give points to Shakespeare?s tragedias moved deeply Kurosawa. At the same time,he was wise to easily breathe outside of his own land, even induced to speak the stories thataccustomed to West mood in Japan as Japanese. When Kurosawa combined Dostoyevski andShakespeare with his own genius, he created movies that each one is better than another.While Kurosawa was painting those pictures that he loved too much, he took lively colorsfrom these masters and added his own talent to the light of his country. Thing that ensuresKurosawa to be `?Tennoo?? is his this eclecticism.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleAkira kurosawa sinemasında Japon kültürü ve batı kültürünün sentezlenmesi
dc.title.alternativeIn Akira Kurosawa's cinematography, synthesizing of Japanese culture and western culture.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSinema Televizyon Ana Sanat Dalı
dc.identifier.yokid9003490
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid211730
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess