Show simple item record

dc.contributor.advisorUçkun, C. Gazi
dc.contributor.authorGündoğdu, Hayran
dc.date.accessioned2021-05-09T09:53:01Z
dc.date.available2021-05-09T09:53:01Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712834
dc.description.abstractBu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin sınıf disiplinini sağlamada kullandıklarıyöntemlerin öğrenciler üzerindeki etkilerinin neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır.Öğretmenlerin sınıf disiplinini sağlamak üzere kullandıkları ödül uygulamalarıpsikolojik, sosyal ve maddi ödül uygulamaları olarak 3 boyutta, ceza uygulamaları isepsikolojik, sosyal ve fiziksel ceza uygulamaları olarak yine üç boyutta ele alınmıştır.Öğretmenlerin sınıf disiplinini sağlamada kullandıkları yöntemlerin öğrencilerüzerindeki etki durumunun öğretmenlerin cinsiyeti, eğitim düzeyleri, mezun olduklarıbölüm ve meslekteki kıdemlerine göre değişip değişmediğine ait toplam 24 adet hipoteztest edilmiştir. Araştırma sonucunda istatistiksel olarak;1. Bütün öğretmenlerin sınıf disiplininin sağlanması için uyguladıklarıyöntemlerden en fazla psikolojik ödül ve psikolojik ceza yöntemlerinin öğrencilerüzerinde etkili olduğunu algıladıkları,2. Bayan öğretmenlerin psikolojik, sosyal ve maddi ödül ile psikolojik cezauygulamalarının öğrenciler üzerinde daha etkili olduğunu düşündükleri,3. Lisans mezunu öğretmenlerin, ön lisans mezunu öğretmenlere göre sosyalceza uygulamalarının öğrencileri daha fazla etkilendiklerini algıladıkları,4. Meslekteki kıdemi 1-15 yıla kadar olan öğretmenlerin, meslekteki kıdemi 16yıl ve üzerinde olan öğretmenlere göre sosyal ceza ve fiziksel ceza uygulamalarındanöğrencilerin daha fazla etkilendiklerini düşündükleri bulgularına ulaşılmıştır.5. Diğer hipotezlerin test sonuçlarında istatistiksel bir fark bulunamamıştır.
dc.description.abstractIn this research, the research examines the effects of the methods on studentsused by the teachers in order to keep the class in discipline.The reward methods used by the teachers to keep the class in discipline areviewed in 3 different manners: physiological, social and material; the punishmentmethods are also viewed in 3 manners; physiological, social and physical.24 hypotheses were tested in order to understand if the influence of the methodsthat were used by the teachers depended on the sex, education level, the branch that theygraduated from and also the job experience. The statistical result of the research is asfollows:1. All of the teachers perceived that the most successful methods that wereused on the students were physiological reward and physiological punishment,2. The female teachers thought that physiological, social and material rewardsand physiological punishment were more effective,3. The teachers that have a bachelors degree perceived that the students wereinfluenced by the social punishment as to the teachers that have a pre-bachelors degree,4. The teachers that have less than 15 years of seniority thought that socialpunishment and physical punishment methods were more effective than the othermethods as to the teachers that have more than 16 years of seniority.5. Other hypothesis test results didn?t show any other statistical differences.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarındaki sınıf öğretmenlerinin sınıf disiplinini sağlamada kullandıkları yöntemlerin öğrenciler üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe effects of the methods used by the primary school teachers in order to keep the class in discipline
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDiscipline
dc.identifier.yokid9003933
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid211731
dc.description.pages199
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess