Milli Eğitim Bakanlığı`nın okul yöneticilerini atama sürecinde izlediği politikaların ve uygulamaların incelenmesi
dc.contributor.advisor | Akbıyık, Seval | |
dc.contributor.author | Arikan, Gökhan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:53:01Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:53:01Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712833 | |
dc.description.abstract | Egitim Sistemimizde, 1998 yılında yürürlüge konulan yönetici atama yönetmeligi ilegeleneksel personel degerlendirme sisteminden, çagdas personel degerlendirme sisteminegeçilmistir. Bu Tez çalısmasında; Milli Egitim Bakanlıgı'nın okul yöneticilerini atamasürecinde izledigi politikalar ve uygulamalar, çagdas personel degerlendirme sistemi açısındanincelenmistir. Bu çerçevede sırasıyla seçme, hizmet öncesi yetistirme ve atama islemlerindenolusan okul yöneticilerini atama sürecindeki personel degerlendirme ilke, ölçüt vestandartlarının gelistirilmesi amaçlanmıstır.Milli Egitim Bakanlıgı'na Baglı Egitim Kurumları Yöneticilerinin Atama ve YerDegistirmelerine liskin Yönetmelik'e baglı olarak okul yöneticilerinin atama, degerlendirmeve yer degistirmelerinde hizmet gerekleri, kariyer, liyakat, sicil, kıdem gibi ölçütlerin esasalındıgı ve yöneticilik formasyonu kazandırılarak atama yapıldıgı görülmektedir. Ancakhizmet öncesi egitimlerde, uygulamaya ve web tabanlı uzaktan egitime yer verilmemesiyöneticilik formasyonunun yetersizligine sebep olurken atamalarda da kariyer ve liyakatilkelerine yeteri kadar önem verilmedigi tespit edilmistir | |
dc.description.abstract | In our Education system, in 1998 with the regulation of appointment of director, it waspassed from traditional personal evaluation system to modern personnel evaluation system. Inthis thesis work; The policies, and practices of The Minestery of National Education duringthe period of appointment of the school principals are investigated from the angle of modernpersonnel evaluation system. In this frame, it is aimed to be improved of the standards of thepersonnel evaluation principal, criterion and standards during the period of appointment ofschool principals which contents the processes of selection, training before service andappointment by order.It is seen that according to regulation of changing places and appointment of theprincipals of the Institutions which belong to The Minestery of National Education, serviceneeds during the place changing and appointment of the school principals are done byregarding the criterions such as career, merit, employment record and lenght of service and bymaking them gain the formation of administration. But, it was fixed that not practicing and notusing web based distance education in trainings before service cause insufficiency ofadministration and enough importance wasn?t given to principals of career and merit. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Milli Eğitim Bakanlığı`nın okul yöneticilerini atama sürecinde izlediği politikaların ve uygulamaların incelenmesi | |
dc.title.alternative | Observing the practicing and policies which are followed during the appointment of school principals by The Ministery of National Education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Training | |
dc.identifier.yokid | 9003934 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 214420 | |
dc.description.pages | 191 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı |