Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbıyık, Seval
dc.contributor.authorŞener, Betül Funda
dc.date.accessioned2021-05-09T09:53:00Z
dc.date.available2021-05-09T09:53:00Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712832
dc.description.abstractEtkin yöneticinin çalısanların örgüte olan katkısını arttırdıgı ve bunun ancak gücündogru kullanımıyla mümkün oldugu asikardır. Çünkü yöneticinin güç tarzı,çalısanlarla ilgili birçok sonucu etkilemektedir. Yöneticilerin kisi ve gruplarıetkileme gücüne sahip olabilmesi, onları hedeflerine uygun motive edebilmesi etkinbir yönetim açısından önem tasır. Güç olgusu yönetim kademelerinde olsun veyaolmasın insan iliskilerinin söz konusu oldugu her ortamda geçerlidir. Yöneticilersahip oldukları güç kaynaklarını islevsel hale getirebilmek için, en uygun sekildekullanmalıdırlar.Bu arastırmanın genel amacı; stanbul li Bakırköy lçesi'ndeki orta ögretimkurumlarındaki yöneticilerin güç tarzı ile çatısmayı yönetme tarzı (ögretmentarafından algılanan) arasındaki iliskiyi belirlemektir.Arastırmada anket uygulaması yapılmıstır. Anketlerden elde edilen veriler frekansanalizi, korelasyon, faktör analizi kullanılarak analiz edilmis ve yorumlanmıstır.Arastırmanın yapıldıgı okullarda okul yöneticilerinin çatısmayı yönetim tarzının ile(ögretmen tarafından algılanan) güç tarzlarının genel olarak iliskili olmadıgıgörülmüstür. Sonuç olarak arastırmaya katılan bütün ögretmenlerin yöneticileriningüç tarzları ile çatısmayı yönetme tarzları arasında iliskiyi algılayamadıkları ortayakonmustur.
dc.description.abstractIt is obvious that effective manager increase the contribution of the employees to theorganisation and this can be achieved by using the power properly. Because thepower style of the manager effects the efficiency of the employees.It is important to have an effective management that the managers have power forguiding the persons and groups in motivating them to the goals to be achieved.Concept of power is valid at every environment in the human relations at every levelof management. The managers have to use their power sources in the most properway to make them fully functional.The main purpose of this study is to determine the relationship between the powerstyle and style to manage the conflict (perception by teacher) by the managers at thesecondary education associations at Bakırköy district at IstanbulDuring the search; questionnaires has been used and the data obtained byquestionnaires has been analysed and commented by frequency analysis, correlationand factor analysis .At the schools where the search has been carried out, it has been found that style ofschool managers to manage the conflict (perception by the teachers ) and the powerstyle has no relation. As a result it has been found that all teachers joined to thissearch could not percept the relationship between their managers? power style andstyle to manage the conflict.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrta öğretim kurumlarındaki yöneticilerin güç tarzları ile çatışmayı yönetme tarzları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between the power style and style to manage the conflict by the managers at the secondary education associations.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9004044
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid214402
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess