Orta öğretim kurumlarındaki yöneticilerin güç tarzları ile çatışmayı yönetme tarzları arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Akbıyık, Seval | |
dc.contributor.author | Şener, Betül Funda | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:53:00Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:53:00Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712832 | |
dc.description.abstract | Etkin yöneticinin çalısanların örgüte olan katkısını arttırdıgı ve bunun ancak gücündogru kullanımıyla mümkün oldugu asikardır. Çünkü yöneticinin güç tarzı,çalısanlarla ilgili birçok sonucu etkilemektedir. Yöneticilerin kisi ve gruplarıetkileme gücüne sahip olabilmesi, onları hedeflerine uygun motive edebilmesi etkinbir yönetim açısından önem tasır. Güç olgusu yönetim kademelerinde olsun veyaolmasın insan iliskilerinin söz konusu oldugu her ortamda geçerlidir. Yöneticilersahip oldukları güç kaynaklarını islevsel hale getirebilmek için, en uygun sekildekullanmalıdırlar.Bu arastırmanın genel amacı; stanbul li Bakırköy lçesi'ndeki orta ögretimkurumlarındaki yöneticilerin güç tarzı ile çatısmayı yönetme tarzı (ögretmentarafından algılanan) arasındaki iliskiyi belirlemektir.Arastırmada anket uygulaması yapılmıstır. Anketlerden elde edilen veriler frekansanalizi, korelasyon, faktör analizi kullanılarak analiz edilmis ve yorumlanmıstır.Arastırmanın yapıldıgı okullarda okul yöneticilerinin çatısmayı yönetim tarzının ile(ögretmen tarafından algılanan) güç tarzlarının genel olarak iliskili olmadıgıgörülmüstür. Sonuç olarak arastırmaya katılan bütün ögretmenlerin yöneticileriningüç tarzları ile çatısmayı yönetme tarzları arasında iliskiyi algılayamadıkları ortayakonmustur. | |
dc.description.abstract | It is obvious that effective manager increase the contribution of the employees to theorganisation and this can be achieved by using the power properly. Because thepower style of the manager effects the efficiency of the employees.It is important to have an effective management that the managers have power forguiding the persons and groups in motivating them to the goals to be achieved.Concept of power is valid at every environment in the human relations at every levelof management. The managers have to use their power sources in the most properway to make them fully functional.The main purpose of this study is to determine the relationship between the powerstyle and style to manage the conflict (perception by teacher) by the managers at thesecondary education associations at Bakırköy district at IstanbulDuring the search; questionnaires has been used and the data obtained byquestionnaires has been analysed and commented by frequency analysis, correlationand factor analysis .At the schools where the search has been carried out, it has been found that style ofschool managers to manage the conflict (perception by the teachers ) and the powerstyle has no relation. As a result it has been found that all teachers joined to thissearch could not percept the relationship between their managers? power style andstyle to manage the conflict. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Orta öğretim kurumlarındaki yöneticilerin güç tarzları ile çatışmayı yönetme tarzları arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationship between the power style and style to manage the conflict by the managers at the secondary education associations. | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9004044 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 214402 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |