İlköğretim okullarında etkili sınıf yönetiminde öğretmen davranışlarının incelenmesi İstanbul - Tuzla ilköğretim okullarında pilot bir araştırma
dc.contributor.advisor | İmamoğlu, Salih Zeki | |
dc.contributor.author | Korkmaz, Nezaket | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:53:00Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:53:00Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712830 | |
dc.description.abstract | Öğrenme, öğretme ortamında yer alan değiskenler; öğretmen, öğrenci, program,okul, eğitim yönetimi, eğitim ortamı, aile ve çevredir. Bu değiskenlerin en önemli olanıöğretmendir. Etkili bir sınıf yönetimi için gerekli olan eğitim süreçlerinindüzenlenmesinden, yürütülmesinden öğretmen sorumludur.Sınıf yönetiminin en etkili öğesi öğretmendir. Öğretmen, sınıftaki yasamın heröğesini ve anını eğitsel amaçlar yönünde planlı biçimde kullanabilmelidir. Sınıfı birtiyatro olarak düsündüğümüzde öğretmen yönetmendir. Etkili bir sınıf yönetiminingerçeklestirilmesinde öğretmenden beklenenler; sınıfın eğitim için hazırlanması, sınıfkurallarının öğrencilerle birlikte belirlenip öğrencilere benimsetilmesi, öğretimindüzenlenip sürdürülmesi ve öğrencilerin uygun davranmasının sağlanmasıbeklenmektedir.Sınıf yönetimi; öğrenme için uygun ortamın sağlanması ve sürdürülmesidir.Öğretmen ve öğrencilerin çalısma engellerinin ortadan kaldırılması, öğretim zamanınınuygun kullanılması, etkinliklere öğrencilerin katılımının sağlanması, sınıftakikaynakların, insanların ve zamanın yönetilmesidir.Eğitim yalnızca okullarda, sınıfta gerçeklestirilen bir etkinlik değildir. Okul eğitimamacıyla kurulmus özel bir çevredir. Sınıf yönetiminde doğal olarak öğretim ilke veyöntemleriyle ilgili bilgilerden faydalanılabilir. | |
dc.description.abstract | The veriables which takes place in learning, teaching circumstances are;teacher, student, program, school, education management, education environment,family and environment. For an effectual class management, teacher is responsible formanaging and propsing education.The most effective element of class management is teacher. Who is a leader anda guide for setting up, correcting and improving class relationship order, is a creater ofclass climate. Teacher must have touse every element of class life and moment on thedirection of educative intentions in a well shaped plan. Teacher is a director when wethink class as a theater. The necessary things for an effective and materialized classmanagement are; preparing class for education, determininig and adapting class ruleswith students, preparing and continuing education and provide, expect students forappropiate behaviours.This study is applied on Atatürk Primary School, Çağrıbey Primary School,Koç Private Primary School 6th, 7th, 8th class students and branch teachers in 2006-2007 Education Year. Teacher?s behaviours has been researched at which level theyreflected their behaviours for teachers and students class relationship order and effectiveclass management application in this study.General search model has been used in research. Which takes from twoinventories, inquiry scale tool and measure which has been improved by researcher,independent veriables are described with inquiry.To teach-learn process and inside class order scale tool is a two-sectioned likerttyped scale. Answers has been done by teacher and students level of participating instatements as ?always?, ?most of the time?, ?time to time?, ?never?. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında etkili sınıf yönetiminde öğretmen davranışlarının incelenmesi İstanbul - Tuzla ilköğretim okullarında pilot bir araştırma | |
dc.title.alternative | The examination of the teachers' behaviours in effective class managemend at primary education schools ( example of Istanbul - Tuzla primary schools ) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9004459 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 211728 | |
dc.description.pages | 197 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |