Show simple item record

dc.contributor.advisorİmamoğlu, Salih Zeki
dc.contributor.authorYüksel, Nur
dc.date.accessioned2021-05-09T09:53:00Z
dc.date.available2021-05-09T09:53:00Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712829
dc.description.abstractÖğretim, sadece kuru bilgilerin aktarılması değildir. Okula karsı, topluma karsı,insanlara karsı sevgi, saygı ve onları tanıma hep öğretmen aracılığı ile kazanılır. Tavırların,düsünce biçimlerinin ve dünya görüslerinin olusmasında öğretmenin rolü büyüktür. Basarılıöğretmen; öğrencisini dersin ve eğitimin amaçlarına ulastıran, yeniliklere açık, arastıran,gelismeleri takip eden, günümüz teknolojik imkanlarını kullanan ve öğrencileriyle iyi iletisimkuran kisidir.Basarılı öğretmenin en fazla endise duyması gereken konu, öğrencilerin öğrenmeproblemlerine en uygun öğretim yöntemleriyle cevap verme problemidir. Bu konuda çokçesitli öğretim yöntemleri ve uygulamaları olduğu gibi farklı yaklasımlar da bulunmaktadır.Dünyadaki otomasyon, iletisim araçları, bilgisayarlar, uluslararası iliskiler, yeni buluslar, fenve teknik alanlarındaki ilerlemeler gibi faktörler insanları hızla gelisen yüzyılın dinamizmineayak uydurmaya zorlamaktadır. Bu hızlı gelismelere uyum sağlamanın en etkin ve temel aracıise süphesiz ?eğitim?dir.Geleceğin ortamı, özellikle eğitim-öğretim hata ve eksikliklerinin telafisine imkanvermeyecek bir dinamizm kazanacaktır. Teknolojik gelismelere bağlı olarak eğitim-öğretimsistem ve metotlarındaki gelismeleri karsılayabilmek maksadı ile eğitim yatırımlarına kaynaktahsisi özellikle önem arz etmektedir. Nitekim tecrübeler göstermektedir ki, okul günlerindenen çok hatırlanan öğretmenler genellikle derslerinde mümkün olduğunca çok fazla muhtevayıya da bilgi kategorilerini öğrencilerine olduğu gibi aktaranlar değil, fakat söz konusu bubilgilerin nerede ve nasıl kullanılacağını ya da bu bilgiler ile nasıl düsünüleceğiniöğretenlerdir. Çünkü, eğer öğrenciler depolamakta oldukları bilgilerle düsünmeyiöğrenemezlerse, gerçek anlamda o bilgilere sahip değildirler.
dc.description.abstractTeaching is not simply delivering knowledge and information. Teachers are the meansof learning respect and sympathy to the society and people around us. They have a great rolein formation of attitudes, thoughts and philosophy of life. A successful teacher is the one whois open for new horizons, following new developments, using the available facilities, having agood communication with the students and letting his students and courses to reach thedesired objectives.The critical issue concerning a successful teacher is to select the best proper methodstoward the learning problems of the students. There are several different teaching methodsand implementations in this issue. Automation, communication devices, computers,international relations, innovations, scientific and technical developments force the people tokeep up with this fast dynamism. ?Education? is certainly the most effective and basic meanof keeping up with these dynamism.Dynamism of upcoming future may not allow the compensation of mistakes anddeficiencies in education and training. That is why, it is especially important to allocatesufficient funds and investments in education to meet the demands of education and trainingsystems and methods to be used in this dynamic environment. However, experiences haveindicated that the most remembered teachers were the ones who were able to teach how toadopt the learned-knowledge into life and practice and how to think with this knowledgeinstead of the ones directly overloading students with vast amount of information andknowledge.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleÖğretim metodları ve matematikteki çeşitli uygulamaları
dc.title.alternativeTeaching methods and implementations in mathematics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmMathematics
dc.identifier.yokid9004905
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid211724
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess