Öğretmenlerin kişilik özelliklerinin not verme davranışlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Yıldırım, Osman | |
dc.contributor.author | Kopliman, Selda | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:53:00Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:53:00Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712828 | |
dc.description.abstract | Bu çalısma ögretmenlerin kisilik özelliklerinin not verme davranısları üzerindekietkisinin ortaya çıkarılmasını amaçlanmaktadır. Bu dogrultuda lise ögretmenlerinden seçilenbir örneklem üzerinde anket uygulaması gerçeklestirilerek ögretmenlerin kisilik özellikleri venot verme davranısları incelenmistir. Arastırma sonuçlarına göre bes kisilik boyutuiçerisinden sorumluluk bilinci ve dısadönüklük kisilik özelliklerinin ögretmenlerin not vermedavranısları üzerinde anlamlı düzeyde etkili oldugu saptanmıstır.Anahtar kelimeler: Kisilik, Ölçme Degerlendirme, Not Verme Davranısı, Ögretmen, BesFaktör Kisilik Kuramı, | |
dc.description.abstract | This study aims at exploring the effect of teachers? personality traits on their gradingbehaviors. To this end, a survey is conducted on a sample from lyceum teachers and therelationship between teachers? personality traits and their grading behaviors is investigated.According to the results, it is revealed that conscientiousness and extroversion personalitytraits among the five personality factors have significant effect on teachers? grading behavior.Key Words: Personality, Measure and Evaluation, Grading Behavior, Teacher, Five FactorModel | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin kişilik özelliklerinin not verme davranışlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of teachers personalities on their grading behaviors | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9005541 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 231302 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı |