Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Osman
dc.contributor.authorKopliman, Selda
dc.date.accessioned2021-05-09T09:53:00Z
dc.date.available2021-05-09T09:53:00Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712828
dc.description.abstractBu çalısma ögretmenlerin kisilik özelliklerinin not verme davranısları üzerindekietkisinin ortaya çıkarılmasını amaçlanmaktadır. Bu dogrultuda lise ögretmenlerinden seçilenbir örneklem üzerinde anket uygulaması gerçeklestirilerek ögretmenlerin kisilik özellikleri venot verme davranısları incelenmistir. Arastırma sonuçlarına göre bes kisilik boyutuiçerisinden sorumluluk bilinci ve dısadönüklük kisilik özelliklerinin ögretmenlerin not vermedavranısları üzerinde anlamlı düzeyde etkili oldugu saptanmıstır.Anahtar kelimeler: Kisilik, Ölçme Degerlendirme, Not Verme Davranısı, Ögretmen, BesFaktör Kisilik Kuramı,
dc.description.abstractThis study aims at exploring the effect of teachers? personality traits on their gradingbehaviors. To this end, a survey is conducted on a sample from lyceum teachers and therelationship between teachers? personality traits and their grading behaviors is investigated.According to the results, it is revealed that conscientiousness and extroversion personalitytraits among the five personality factors have significant effect on teachers? grading behavior.Key Words: Personality, Measure and Evaluation, Grading Behavior, Teacher, Five FactorModelen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin kişilik özelliklerinin not verme davranışlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of teachers personalities on their grading behaviors
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9005541
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid231302
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess