Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi ile yabancı okullarının bu sistem üzerine etkileri
dc.contributor.advisor | Akbıyık, Seval | |
dc.contributor.author | Topçu, Filiz | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:52:58Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:52:58Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712822 | |
dc.description.abstract | Türk Egitim Sisteminin geçmisi binlerce yıl öncesine kadar uzanmaktadır. Türk EgitimSistemi bugünkü haline gelene kadar çesitli unsurlarla sekillenmistir. Bu unsurlardanoldukça önemli bir tanesi Yabancı Okullarıdır.Türklerin geleneksel medrese egitiminden modern egitime geçisinde Yabancı Okullarınınrolü ve katkısı fazladır. Yabancı Okulları yaptıkları çalısmalarla Türk kültür, ekonomi vesiyasi alanlarına etki etmislerdir. Yetistirdikleri ögrenciler devlet ve toplum alanındaönemli yerlere gelmislerdir. Bu yolla okulların etkileri daha da artmıstır. Yabancı Okullarıyaptıkları misyonerlik çalısmalarıyla Osmanlı mparatorlugu ülke bütünlügüne zararvermislerdir.Yabancı Okulları, zararlı çalısmalarının yanı sıra Türk Egitim Sisteminin yenilesmesine isekatkıda bulunmuslardır. Sonuç olarak bu okullar Modern Türkiye'nin Egitim Teskilatınave okul modeline örnek olmuslardır. | |
dc.description.abstract | The foundation of Turk education system laid down thousand years ago. Turk EducationSystem has taken shape by various elements until it comes to its today's case. One of theseimportant elements is Foreigner Schools.These schools have big role on the passing from the Turks Traditional muslim theologicalschool education to modern education.These schools have effected the Turkish culture,theeconomy and the policy by their workings.The students they raised ,have come toimportant classes in the state and the community. By this way the effects of these schoolshave increased. At the same time, they have harmed the Ottaman Empire state integrity bytheir missionary works.Foreigner Schools have contributed to development of Turk education system. As a resultthey have formed a model for education organization and schools model of modernTurkey. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi ile yabancı okullarının bu sistem üzerine etkileri | |
dc.title.alternative | The historical devolepment of turkish national education system and the effects of foreign schools in this system | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9006475 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 214405 | |
dc.description.pages | 220 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı |