Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbıyık, Seval
dc.contributor.authorDenkdemir, Emine
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:58Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:58Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712818
dc.description.abstractÖgrenci gelisimini amaçlayan ve ögrenmenin baslatılması, sürdürülmesi vegerçeklestirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden olusan bir süreç olarak tanımlanabilenögretimin uygulayıcısı ögretmendir. Egitimin amaçlarının gerçeklesmesi, ögretme ortamındagerçeklestirdiklerine baglıdır Bu nedenle ögretmenin sınıf içindeki davranısları önemkazanmaktadır.Sınıf yönetimi; ögrenme için uygun ortamın saglanması ve sürdürülmesidir. Ögretmenve ögrencilerin çalısma engellerinin ortadan kaldırılması, ögretim zamanının uygunkullanılması, ögrencilerin etkinliklere katılımının saglanması, sınıftaki kaynakların, insanlarınve zamanın yönetilmesidir. Sınıf yönetimi, ögrencilerin kendilerini anlamaları, kendilerinidegerlendirmeleri ve kendi kendilerini kontrol etmelerini saglayan bir araçtır. Ögretmenler,sınıfta sadece ders veren bir kisi degil; aynı zamanda kendilerinin sahip oldugu degeryargıları, toplumsal normları ve düsünce tarzları ile ögrencilerin karakter olusumlarını vesosyallesmelerini dogrudan etkileyen somut modellerdir. Bu yüzden sınıfta lider konumundaolan ögretmenlerin sınıf yönetimi uygulamaları özellikle ögrencilerin gelecegi için önemli yerteskil etmektedir.Anahtar Kelimeler: Sınıf Yönetimi, Ögrenci, Ögretmen, Egitim, Ögretim.
dc.description.abstractThe person who gives education, which may be defined as a process including plannedactivities which have been created in order to initiate, continue and develop learning, andwhich aim student development, is the teacher. The realization of the objectives of educationdepends on the achievements in a teching environment. Therefore, the attitutes of a teacher ina classroom gains utmost importance.Class management is the procurement and sustainment of the necessary environmentfor learning. It is the elimination of the obstacles to study from the point of both teachers andstudents, the effective use of education time, the encouragement to the students to participatein class activities and the management of the resources, people and time in a classroom. Classmanagement is an instrument enabling students to understand, evaluate and controlthemselves. Teachers are not only people giving lectures in a classroom, but they are aconcrete model affecting the moulding of students? charters and their socialization directlywith their moral values, social norms and ways of thinking. Consequently, the classmanagement applications of teachers, who are in the leading position in a classroom, haveimportant roles in the future of students.Key Words: Class Management, Student, Teacher, Education, Training.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi hakkında görüşleri ve bir uygulama
dc.title.alternativeThe opinions of teachers regarding class management applications
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid9006875
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid227952
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess