Bilişim teknolojilerinin kurumsal performansa etkileri
dc.contributor.advisor | Uçkun, Gazi | |
dc.contributor.author | Er, Avni | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:52:57Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:52:57Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712815 | |
dc.description.abstract | Bilisim teknolojisi kısaca bilgisayarlar aracılıgıyla bilgilerin elde edilmesi,islenmesi saklanması ve gerekli yerlere dagıtılması olarak tanımlanabilir. Yeniteknolojilerin sebep oldugu iktisadi ve sosyal degismeler, günümüzde bilgi toplumu adıverilen yeni bir olusumu beraberinde getirmistir. Bilisim teknolojisi alanında yasanangelismeler birçok sektörde dönüstürücü etkiler yaparken bazı sektörlerin ortadankalkmasına ve yeni sektörlerin olusmasına neden olmustur. Bilisim teknolojileri yakınzamana kadar genellikle alt kademe ve orta kademe yönetimin rutin islerinde kolaylıksaglama görevi üstlenirken, günümüzde özellikle hızlı islemciler, gelisen veri tabanıyazılımları ve internet teknolojisi üst yönetimin stratejik kararları üzerinde önemli bir etkiyapmaktadır.Çalısanların egitimi ve deneyimiyle olusturdugu bilgi birikimi transferi son derecezor ve kisiye baglı bir kaynaktır. Bu bilgi birikiminin, kayıt altına alınması özellikle debaskaları tarafından kullanılabilir hale getirilmesi rekabette önemli avantajlarsaglamaktadır. Bu avantajı saglamanın anahtarı bilgi yaratma sürecininyapısallastırılmasıdır. Bilisim teknolojilerinin kurumsal organizasyonlar üzerinde etkisiçok büyüktür. Verimlilik, performans, motivasyon, iletisim vb. bir çok faktörün etkisibilisim teknolojilerinin organizasyonlarda aktif bir sekilde kullanılmasıyla olumlu yöndeartmaktadır.Egitim kurumlarında bilisim teknolojileri yogun olarak kullanılmaktadır. Buçalısmada ortaögretim kurumlarında bilisim teknolojilerinin kurumsal performansa olanetkisi arastırılmıstır. | |
dc.description.abstract | Information technology can be defined as the attainment, processing, saving anddistribution of information through computers. Economic and social changes resultingfrom new technologies carry a new formation known as the information society with them.Developments in information technology have resulted in radical changes in many sectors,whereas they are responsible from the demise or the establishment of some others. Untilrecently, information technologies have served as a boon to the routine duties of lower andmiddle echelon executives; however, fast processors, developing database softwares andinternet technology today have important effects over strategic decisions of the topmanagement.The transfer of knowledge, composed by the eduaction and experiences of theemployees, is extremely difficult and a private resource. It proves beneficial to register thisknowledge and especially to open it to the use of others form a competitive point of view.The key to this advantage is the institutionalization of the process of the creation ofinformation. The impact of information technologies on institutional organisations isimmense. The effect of many factors such as efficiency, performance, motivation,communicaiton etc. increases in a positive way with the active use of informationtechnology in organisations.Information technologies have been intensively used in educational institutuions. Inthis study, the effect of information technologies in secondary schools on institutionalperformance has been explored. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilişim teknolojilerinin kurumsal performansa etkileri | |
dc.title.alternative | The effecets of information technologies on institutional performance | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9007103 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 211733 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı |