Show simple item record

dc.contributor.advisorUçkun, Gazi
dc.contributor.authorEr, Avni
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:57Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:57Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712815
dc.description.abstractBilisim teknolojisi kısaca bilgisayarlar aracılıgıyla bilgilerin elde edilmesi,islenmesi saklanması ve gerekli yerlere dagıtılması olarak tanımlanabilir. Yeniteknolojilerin sebep oldugu iktisadi ve sosyal degismeler, günümüzde bilgi toplumu adıverilen yeni bir olusumu beraberinde getirmistir. Bilisim teknolojisi alanında yasanangelismeler birçok sektörde dönüstürücü etkiler yaparken bazı sektörlerin ortadankalkmasına ve yeni sektörlerin olusmasına neden olmustur. Bilisim teknolojileri yakınzamana kadar genellikle alt kademe ve orta kademe yönetimin rutin islerinde kolaylıksaglama görevi üstlenirken, günümüzde özellikle hızlı islemciler, gelisen veri tabanıyazılımları ve internet teknolojisi üst yönetimin stratejik kararları üzerinde önemli bir etkiyapmaktadır.Çalısanların egitimi ve deneyimiyle olusturdugu bilgi birikimi transferi son derecezor ve kisiye baglı bir kaynaktır. Bu bilgi birikiminin, kayıt altına alınması özellikle debaskaları tarafından kullanılabilir hale getirilmesi rekabette önemli avantajlarsaglamaktadır. Bu avantajı saglamanın anahtarı bilgi yaratma sürecininyapısallastırılmasıdır. Bilisim teknolojilerinin kurumsal organizasyonlar üzerinde etkisiçok büyüktür. Verimlilik, performans, motivasyon, iletisim vb. bir çok faktörün etkisibilisim teknolojilerinin organizasyonlarda aktif bir sekilde kullanılmasıyla olumlu yöndeartmaktadır.Egitim kurumlarında bilisim teknolojileri yogun olarak kullanılmaktadır. Buçalısmada ortaögretim kurumlarında bilisim teknolojilerinin kurumsal performansa olanetkisi arastırılmıstır.
dc.description.abstractInformation technology can be defined as the attainment, processing, saving anddistribution of information through computers. Economic and social changes resultingfrom new technologies carry a new formation known as the information society with them.Developments in information technology have resulted in radical changes in many sectors,whereas they are responsible from the demise or the establishment of some others. Untilrecently, information technologies have served as a boon to the routine duties of lower andmiddle echelon executives; however, fast processors, developing database softwares andinternet technology today have important effects over strategic decisions of the topmanagement.The transfer of knowledge, composed by the eduaction and experiences of theemployees, is extremely difficult and a private resource. It proves beneficial to register thisknowledge and especially to open it to the use of others form a competitive point of view.The key to this advantage is the institutionalization of the process of the creation ofinformation. The impact of information technologies on institutional organisations isimmense. The effect of many factors such as efficiency, performance, motivation,communicaiton etc. increases in a positive way with the active use of informationtechnology in organisations.Information technologies have been intensively used in educational institutuions. Inthis study, the effect of information technologies in secondary schools on institutionalperformance has been explored.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilişim teknolojilerinin kurumsal performansa etkileri
dc.title.alternativeThe effecets of information technologies on institutional performance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9007103
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid211733
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess