Show simple item record

dc.contributor.advisorUslu, Kamil
dc.contributor.authorSezen, Gönül
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:56Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:56Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712812
dc.description.abstractÇalışmamızda alt veya orta seviyedeki toplumlarda, 4., 5., 6, 7., ve 8. sınıftaöğrenim gören resmi ilköğretim okulu öğrencilerine yönelik kişisel, bilgisel ve sosyalyeterliliklerin kazandırılması amaçlanmıştır. Ülkemizde ders dışı etkinliklerinsağlanması için Intel Öğrenci Programı öğrenme merkezleri (Intel ÖğrenciProgramının uygulandığı okullar öğrenme merkezi olarak kabul edilmektedir).sosyo-ekonomik açıdan değerlendirilmeye çalışılmıştır. Bu programla öğrencilerteknoloji okur-yazarlığı, eleştirel düşünme ve işbirliği becerilerini edinip gelecektekimesleki becerilerine katkı sağlayabilecektir.Intel Öğrenci Programına yönelik yaptığımız çalışmada çok aşamalı örneklemeyöntemi kullanılmıştır. Çalışmamız bu örnekleme metodu ile seçilen ilköğretimokullarının 4., 5., 6., 7. ve 8. sınıflarında öğrenim gören 983 öğrenciyikapsamaktadır.Araştırmada elde edilen bulgular; Intel Öğrenci Programı öğrenme merkezleriprogramın hedef kitlesine uygun sosyo-ekonomik koşulları içermektedir. Alt ve ortasosyo-ekonomik toplumlardan gelen ilköğretim öğrencileri, ders dışı etkinlik vemesleki beceri eğitimlerine katılmak istediklerini belirtmişlerdir. Ders dışı etkinlikeğitimlerine yoğunlukla spor ve bilgisayar alanında katılmak istemektedirler.Öğrenciler, mesleki beceri eğitimlerine özellikle bilgisayar alanında gereksinimduyduklarını belirtmişlerdir.Araştırmada yapılan anketlerde, öğrencilerin ders dışı faaliyet alanı tercihleriokullara göre farklılık göstermektedir. Bu araştırmada; yaş, cinsiyet, babanın eğitimdurumu, evde çalışma odasının bulunma durumu, okul sonrası herhangi bir işteçalışma durumunun faaliyet alanı tercihlerini etkilediği görülmüştür. Öğrencilerinmesleki eğitim istekleri aile geliri, yaş ve cinsiyete göre farklılıklar göstermektedir.Öğrencilerin meslek tercihleri ile yaş, cinsiyet, babanın eğitim durumu ve aile geliriarasındaki ilişkiler anlamlı bulunmuştur.Intel Öğrenci Programı ders dışı etkinlik olarak öğrencilere teknoloji okuryazarlığıve işbirliği becerilerini kazandırmıştır. Öğrencilerin yaş, cinsiyet, daha öncebilgisayar eğitimi alma ve evde bilgisayar sahibi olma durumlarının programın temelöğelerini etkilemediği görülmüştür. Yapılan çalışmada programın süresi yeterlibulunmuştur. Öğrencilerin tamamına yakınının eğitimden memnun kaldığıgörülmüştür.Anahtar Sözcükler: İlköğretim, Ders Dışı Etkinlik, Sosyo-ekonomik Düzey,Mesleki Eğitim.
dc.description.abstractIn our study, it is aimed to equip the students of 4th, 5th, 6th, 7th, and 8thgrades at public elementary schools, in societies of lower and medium classes, withpersonal, academic and social qualifications. In order to provide off-class activities inthis country, the Intel Student Program Learning Centers (the schools where theIntel Student Program is carried out are considered as learning centers) are tried to besocio-economically taken advantage of. Through this program, the students canacquire technological-literacy, critical-thinking and teamwork skills, and this waythey can contribute to their professional skills in the future.In our study towards Intel Student Program, the multi-stage sampling techniqueis adopted. Our study includes 983 students of 4th, 5th, 6th, 7th, and 8th gradesattending the elementary schools which were chosen by this sampling method.The findings of this research include socio-economic conditions which areconsistent with the target mass of the Intel Student Program Learning Centers?programs. The elementary school students of lower and medium socio-economicclasses indicated their desire to participate off-class activities and professional skilltrainings. Among off-class activities, the sports and computer branches are the mostdesired. The students indicated that they need professional skill training on computerbranch in particular.The surveys conducted in this research indicate that the students? preferenceson the off-class activities branches differ based on the schools. This researchrevealed that the factors of age, gender, education level of father, whether thereexists a study room at home, the case of after-school work, have an impact on thepreferences. The preferences of the students on professional education differ basedon the household income, age and gender. The relations between the students?preferences and the factors of age, gender, education level of father and householdincome are meaningfully correlated.The Intel Student Program helped students acquire technogical-literacy andteamwork skills as off-class activities. It was observed that the factors of students?age, gender, previous computer training, and computer ownership had no impact onthe fundamentals of the program. In the study, the duration of the program isdetermined to be sufficient. Almost all of the students indicated satisfaction from thetraining program.Key Words: Primary School Education, Off-Class Activity, Socio-EconomicStatus, Professional Training.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyo-ekonomik yapısı düşük öğrencilere yönelik ders dışı etkinliklerin sağlanması (İntel Öğrenci Programı-İstanbul ili örneği)
dc.title.alternativeOff-class activities tailored to students of lower socio-economic status (İntel Student Program-İstanbul case)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9007614
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid227949
dc.description.pages285
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess