Okul-aile iletişimnde ev ziyareti (Avcılar uygulaması)
dc.contributor.advisor | Akbıyık, Seval | |
dc.contributor.author | Bayindir, Berkan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:52:54Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:52:54Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712803 | |
dc.description.abstract | Bu Tez Çalısmasında; Okul-aile iletisiminde ev ziyareti (Avcılar uygulaması) elealınmaktadır. Ülkelerin çagın gereklerini yerine getirmeleri ve gelismis ülkeler arasındaalabilmeleri egitim sistemlerinin etkililigi ve verimliligi ile dogrudan iliskilidir.Okullarda yürütülen egitim etkinlikleri aynı zamanda bir iletisim sürecidir. Okulunçevresiyle özellikle de ögrencilerin velileri ile kurdugu iletisim çok önemlidir. Okulunetkililigini arttırmak için aile iletisimini gelistirme yönelimine girilmesi bir yenilesmeçabasıdır. Bu nedenle uygulama ile elde edilen bilgilerin bilimsel bir çerçevede ortayakonulmasına gerek duyulmustur. İçerik analizi yöntemine göre yürütülen buarastırmanın ana kitlesi, 2005-2006 ögretim yılında Avcılar Anadolu Teknik Lisesi,Anadolu Meslek Lisesi, Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi'nde yürütülen evziyaretlerinin gözlem raporlarıdır. 2005-2006 ögretim yılında 119 adet görüsme raporutoplanmıstır. Görüsme raporlarından elde edilen analizlerde frekans ve yüzdekullanılmıstır.Anahtar Kelimeler: Egitim, İletisim, Okul- Aile İletisimi, Okul-Aile sbirligi,Ev Ziyareti Uygulaması. | |
dc.description.abstract | In this thesis, home visit in school-parent communication (Avcılar application) isevaluated. Fulfilling necessities of the period and being among developed countries isdirectly bound to effectiveness and productivity of countries education systems.Education activities applied by schools are communication process at the same time.Communication between school and its circumferences, especially student?s parents, isvery important. Tendency of improving the communication with parents, to increasethis effectiveness of school, is a try of renovation. For this reason, information gatheredfrom this application is needed to be shown in a scientific frame. Basic mass of thisresearch, which has carried out by content analysis method, is observation reports ofhome visit application performed by Avcılar Anatolian Technical High School,Anatolian Trade High School, Technical High School and Trade High School. In 2005-2006 instruction year 119 interview reports have been collected. Frequency andpercentage techniques are used in analysis gathered from the interview reports.Key Words: Education, Communication, School-Parent Communication, School-ParentCooperation, Home Visit Application. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Okul-aile iletişimnde ev ziyareti (Avcılar uygulaması) | |
dc.title.alternative | Home visit in school-parent communication (Avcılar application) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9009386 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 227962 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı |