Endüstri meslek liselerinde bilgisayarın meslek derslerinde öğrenci başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Gökyer, Necmi | |
dc.contributor.author | Karapinar, Birkan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:52:53Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:52:53Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712798 | |
dc.description.abstract | Günümüzde bilgisayarlar hemen her türlü eğitim hizmetinde kullanılmaktadır. Bilgisayarlar artık en etkili iletişim ve bireysel öğretim aracıdır. Donanımlarının küçülüp ucuzlaması, yazılımlarının çeşit ve sayı bakımından artması toplumun tüm alanlarını hızla etkilemektedir. Eğitim talebinin artması, öğretmen yetersizliği, bireysel öğretimin önem kazanması bilgisayarların eğitimde kullanılmasını zorunlu kılmıştır.Sürekli gelişen yazılım teknolojisi sayesinde her branş ve konuda gerekli materyalleri bulmak mümkün olmaktadır. Bilgisayar aracılığı ile verilen dersler öğrencinin daha fazla duyu organını uyardığı için daha kalıcı ve öğrenci açısından da severek yaptığı bir ders konumuna gelmektedir. Öğretmen bilgisayar veya diğer eğitim teknolojileri sayesinde dersi daha ilginç hale getirebilmektedir.Bu çalışmada ?Endüstri Meslek Liselerinde Bilgisayarın Meslek Derslerinde Öğrenci Başarısına Etkisi? ele alınmaktadır. Bu çerçevede temel olarak bilgisayar yapısı, Türkiye'de bilgisayar kullanımı, eğitim ve teknoloji, bilgisayarın eğitimde kullanılması, bilgisayar destekli eğitim, dünyada ve Türkiye'de mesleki teknik eğitim incelenmiştir. Uygulanan anketle derslerde bilgisayar kullanımının öğrenci başarısına etkileri belirlenmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Teknoloji, Bilgisayar Destekli Eğitim, Mesleki Teknik Eğitim | |
dc.description.abstract | In recent times, computer technology is used at all manner in education. Computers are now the most effective communication tools and individual learning materials. Lowering in cost and size of hardware, increase in variety and amount of software effects rapidly the all extent of society. The growth of demand in education, deficiency in amount of educators, increasing importance of individual learning necessitates using computers in education.Owing to development in software technology it is possible to find materials needed in all issues. Due to education by using computer technology impulses more sensory receptors, learning gets more effective and enthuse the concerns of students more than ever. By using computers and other education technologies educators may raise interests on learning.This project is based on the research the effect on students? success of using computer technology in vocational training in vocational high schools. In this concern, computer architecture, computer usage in Turkey, education and technology, using computers in education, computer aided education, vocational education in Turkey and the world are analyzed. The effect on students? success of computer usage is determined by using implemented questionnaires.Keywords: Education, Technology, Computer Aided Education, Vocational Education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Endüstri meslek liselerinde bilgisayarın meslek derslerinde öğrenci başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | Effect on the student's success of using computer in vocational training in vocational high schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Vocational technical education | |
dc.identifier.yokid | 9009940 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 227967 | |
dc.description.pages | 181 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı |