Show simple item record

dc.contributor.advisorGökyer, Necmi
dc.contributor.authorKarapinar, Birkan
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:53Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:53Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712798
dc.description.abstractGünümüzde bilgisayarlar hemen her türlü eğitim hizmetinde kullanılmaktadır. Bilgisayarlar artık en etkili iletişim ve bireysel öğretim aracıdır. Donanımlarının küçülüp ucuzlaması, yazılımlarının çeşit ve sayı bakımından artması toplumun tüm alanlarını hızla etkilemektedir. Eğitim talebinin artması, öğretmen yetersizliği, bireysel öğretimin önem kazanması bilgisayarların eğitimde kullanılmasını zorunlu kılmıştır.Sürekli gelişen yazılım teknolojisi sayesinde her branş ve konuda gerekli materyalleri bulmak mümkün olmaktadır. Bilgisayar aracılığı ile verilen dersler öğrencinin daha fazla duyu organını uyardığı için daha kalıcı ve öğrenci açısından da severek yaptığı bir ders konumuna gelmektedir. Öğretmen bilgisayar veya diğer eğitim teknolojileri sayesinde dersi daha ilginç hale getirebilmektedir.Bu çalışmada ?Endüstri Meslek Liselerinde Bilgisayarın Meslek Derslerinde Öğrenci Başarısına Etkisi? ele alınmaktadır. Bu çerçevede temel olarak bilgisayar yapısı, Türkiye'de bilgisayar kullanımı, eğitim ve teknoloji, bilgisayarın eğitimde kullanılması, bilgisayar destekli eğitim, dünyada ve Türkiye'de mesleki teknik eğitim incelenmiştir. Uygulanan anketle derslerde bilgisayar kullanımının öğrenci başarısına etkileri belirlenmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Teknoloji, Bilgisayar Destekli Eğitim, Mesleki Teknik Eğitim
dc.description.abstractIn recent times, computer technology is used at all manner in education. Computers are now the most effective communication tools and individual learning materials. Lowering in cost and size of hardware, increase in variety and amount of software effects rapidly the all extent of society. The growth of demand in education, deficiency in amount of educators, increasing importance of individual learning necessitates using computers in education.Owing to development in software technology it is possible to find materials needed in all issues. Due to education by using computer technology impulses more sensory receptors, learning gets more effective and enthuse the concerns of students more than ever. By using computers and other education technologies educators may raise interests on learning.This project is based on the research the effect on students? success of using computer technology in vocational training in vocational high schools. In this concern, computer architecture, computer usage in Turkey, education and technology, using computers in education, computer aided education, vocational education in Turkey and the world are analyzed. The effect on students? success of computer usage is determined by using implemented questionnaires.Keywords: Education, Technology, Computer Aided Education, Vocational Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEndüstri meslek liselerinde bilgisayarın meslek derslerinde öğrenci başarısına etkisi
dc.title.alternativeEffect on the student's success of using computer in vocational training in vocational high schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmVocational technical education
dc.identifier.yokid9009940
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid227967
dc.description.pages181
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess