Show simple item record

dc.contributor.advisorUçkun, Gazi
dc.contributor.authorAktaş, Şinasi
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:52Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:52Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712793
dc.description.abstractGünümüzde, dünyanın giderek küresel bir köy haline dönüşmesi paralelinde vegelişmekte olan ülkeler konumunda olup bundan doğal olarak etkilenen ülkemizde, sektörün`nitelikli ara eleman' ihtiyacı konusu büyük önem taşımaktadır. Ülkemizde, iş dünyasının buihtiyacını karşılayacak en önemli kurumlar meslek yüksekokullarıdır. Meslekyüksekokullarının sayısı, ülke genelinde sayıları giderek artan devlet üniversiteleri ve vakıfüniversiteleri paralelinde artmaktadır. Sektörün ihtiyacının karşılanması doğrultusundadüşünüldüğünde bu durumun olumlu bir gelişme olduğu söylenebilir. Ancak pek çok meslekyüksekokulu olmasının yanında önemli olan, potansiyel işgörenlerin nasıl bir mesleki eğitimaldıklarıdır.Sektördeki organizasyonların beklentisi, istihdam edilecek çalışanların teorik vekısmen pratik olarak edindikleri mesleki bilgi ve kabiliyetlerini, ciddi bir uyum sorunuyaşamadan profesyonel iş yaşamlarına aktarabilmeleridir. Dolayısıyla, bu muhtemel sorununçözülmesi adına, öğrencilerin eğitim süreçlerinin verimli olması ve bu verimliliğin çalışmahayatında etkinliğe dönüşmesi hususları çok önemlidir. Bunun için yapılması gereken enönemli gereklerden birisi meslek yüksekokulları ve sektör arasındaki, eğitim sürecini dekapsayan, iş birliğidir.Bu çalışmada, öğrencilerin eğitimleri esnasındaki süreçte, aldıkları mesleki eğitiminetkin olup olmadığı, Kirkpatrick'in `Dört Aşamalı değerlendirme Modeli' çerçevesinde,modelin ikinci adımı olan `öğrenme' ile bir sonraki adım olan `davranış' arasındaki süreçtenbir kesit alınarak incelenecektir.Anahtar Kelimeler: Sektör, nitelikli ara eleman, meslek yüksekokulu, verimlilik, etkinlik,öğrenme, davranış.
dc.description.abstractThe world has recently regarded as a global village and the need for `qualified laborstaff? is crucial in Turkey, a developing country, where it has inevitably been affected byglobalization. Schools of vocational studies are by far the most significant institutions in ourcountry in order to provide qualified labor for business world. The number of schools ofvocational studies are increasing in parallel with the number of the state universities andfoundation universities in all over Turkey. Increasing number of those schools might beconsidered as a positive development in terms of the industry?s labor need. However, the factis how the potential laboring people have been educated rather than the number of suchschools.The anticipation of the industrial organizations is laboring stuff?s adapting theirvocational knowledge and skills both theoretical and partly practical to their professional lifewithout facing any serious problem. Thus, considering this possible problem, the efficiency ofthe students? education process and this efficiency?s transforming into effectiveness inbusiness life are vital. To do so, a collaboration between the industry and the vocationalschool, covering the education process, is essential.In this study, the effectiveness of the students? vocational education will be examinedwith a model which is adapted from Kirkpatrick?s `Four-Level Evaluation Model?. It will beargued the process between `learning?, the second step of the model, and `behavior?, the nextstep of the model.Key Words: Industry, qualified labor staff, school of vocational studies, efficiency,effectiveness, learning, behavior.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMeslek yüksekokullarında eğitimin etkinliği ve bir araştırma
dc.title.alternativeEffectiveness of education at the school of vocational studies and a research
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9010811
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid227972
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess