Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbıyık, Seval
dc.contributor.authorSezgin, Mukaddes
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:51Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:51Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712789
dc.description.abstractBu araştırma, ortaöğretim 10. sınıf matematik dersi başarısına etki eden faktörleribelirlemek amacıyla yapılmıştır. Öğrencilerin matematik dersi başarısını etkileyen faktörleribelirleyebilmek amacıyla bazı test ve ölçeklerden yararlanılmıştır. Araştırma kapsamında;öğrencilerin I. Dönem Matematik dersi başarı notları, genel yetenek, matematiğe karşı tutum,matematik kaygısı, problem çözme becerisi değişkenleri matematik dersi başarısına etkisiolabileceği düşünülerek araştırmaya dahil edilmiştir.Matematik dersi başarısı ile ilişkili olan değişkenleri belirlemek amacıyla, PearsonMomentler Çarpım Korelasyon Tekniği kullanılmıştır. Bunun sonucunda; öğrencilerinmatematik başarısıyla; genel yetenek testinin hacim yeteneği kısmı ve matematik tutumuarasında 0.05 anlamlılık düzeyinde pozitif yönde ilişki, matematik kaygısı arasında 0.05anlamlılık düzeyinde negatif yönde ilişki bulunmuştur.Matematik dersi başarılarının yordayıcılarını belirlemek amacıyla çoklu regresyontekniği kullanılmıştır. Bu analiz sonucunda; Matematik dersi başarıları ile araştırmadakullanılan değişkenler arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Bu değişkenler toplamvaryansın %30,9'unu karşılamaktadır. Matematik dersi başarısına etki eden faktörler sırasıyla;harf yetenekleri, matematik tutumları, hacim yetenekleri, şekil yetenekleri, problem çözmebecerisi, matematik kaygıları olarak bulunmuştur. Bu değişkenlerden sadece matematiktutumları ve harf serileri yeteneklerinin anlamlı birer yordayıcı olduğu tespit edilmiştir. Diğerdört değişkenin ise matematik başarısı üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığıgörülmüştür.Anahtar Kelimeler: Genel Yetenek, Matematik Tutumu, Matematik Kaygısı,Problem Çözme Envanteri, Matematik Başarısı
dc.description.abstractThis research is conducted to define the factors that affects 10th grade students? mathsuccess. To define the factors that affect math success tests and scales are used. The students?first term math grades, general test, math attitude, math fear and math problem solving abilityvariables are included in the research because of their assumed effects.The Pearson product-moment correlation coefficient (PMMC) is used to define themeasure of the tendency of the variables relating to math succes. After the application ofPMMC test, there is 0.05 meaningfulness level positive relationship between math succes andgeneral test?s volume ability test and math attitude. And also 0.05 meaningfulness levelnegative relationship between math success and math fear.Multiple Regression Technique is used to determine the math success determinants.As a result of research, it is found out that there is a meaningful relationship between mathsuccess and the variables used in the research. These variables forms the % 30,9 of the totalvariance. The factors that affect math success are found out in order; letter series capability,math attitude, volume capability, figure capability, problem solving ağabeylity and math fear.Among the variables only math attitude and letter series capabilities are meaningfuldeterminants. The other four variables do not have meaningful effect on math success.Key Words: General Test, Math Attitude, Math Fear, Problem Solving Inventory,Math Success.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleÖğrencilerin matematik başarısına etki eden faktörler(10. sınıf örneği)
dc.title.alternativeThe factors that affect students' math success(10th grade example)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9011437
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid234749
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess