Öğrencilerin matematik başarısına etki eden faktörler(10. sınıf örneği)
dc.contributor.advisor | Akbıyık, Seval | |
dc.contributor.author | Sezgin, Mukaddes | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:52:51Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:52:51Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712789 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, ortaöğretim 10. sınıf matematik dersi başarısına etki eden faktörleribelirlemek amacıyla yapılmıştır. Öğrencilerin matematik dersi başarısını etkileyen faktörleribelirleyebilmek amacıyla bazı test ve ölçeklerden yararlanılmıştır. Araştırma kapsamında;öğrencilerin I. Dönem Matematik dersi başarı notları, genel yetenek, matematiğe karşı tutum,matematik kaygısı, problem çözme becerisi değişkenleri matematik dersi başarısına etkisiolabileceği düşünülerek araştırmaya dahil edilmiştir.Matematik dersi başarısı ile ilişkili olan değişkenleri belirlemek amacıyla, PearsonMomentler Çarpım Korelasyon Tekniği kullanılmıştır. Bunun sonucunda; öğrencilerinmatematik başarısıyla; genel yetenek testinin hacim yeteneği kısmı ve matematik tutumuarasında 0.05 anlamlılık düzeyinde pozitif yönde ilişki, matematik kaygısı arasında 0.05anlamlılık düzeyinde negatif yönde ilişki bulunmuştur.Matematik dersi başarılarının yordayıcılarını belirlemek amacıyla çoklu regresyontekniği kullanılmıştır. Bu analiz sonucunda; Matematik dersi başarıları ile araştırmadakullanılan değişkenler arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Bu değişkenler toplamvaryansın %30,9'unu karşılamaktadır. Matematik dersi başarısına etki eden faktörler sırasıyla;harf yetenekleri, matematik tutumları, hacim yetenekleri, şekil yetenekleri, problem çözmebecerisi, matematik kaygıları olarak bulunmuştur. Bu değişkenlerden sadece matematiktutumları ve harf serileri yeteneklerinin anlamlı birer yordayıcı olduğu tespit edilmiştir. Diğerdört değişkenin ise matematik başarısı üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığıgörülmüştür.Anahtar Kelimeler: Genel Yetenek, Matematik Tutumu, Matematik Kaygısı,Problem Çözme Envanteri, Matematik Başarısı | |
dc.description.abstract | This research is conducted to define the factors that affects 10th grade students? mathsuccess. To define the factors that affect math success tests and scales are used. The students?first term math grades, general test, math attitude, math fear and math problem solving abilityvariables are included in the research because of their assumed effects.The Pearson product-moment correlation coefficient (PMMC) is used to define themeasure of the tendency of the variables relating to math succes. After the application ofPMMC test, there is 0.05 meaningfulness level positive relationship between math succes andgeneral test?s volume ability test and math attitude. And also 0.05 meaningfulness levelnegative relationship between math success and math fear.Multiple Regression Technique is used to determine the math success determinants.As a result of research, it is found out that there is a meaningful relationship between mathsuccess and the variables used in the research. These variables forms the % 30,9 of the totalvariance. The factors that affect math success are found out in order; letter series capability,math attitude, volume capability, figure capability, problem solving ağabeylity and math fear.Among the variables only math attitude and letter series capabilities are meaningfuldeterminants. The other four variables do not have meaningful effect on math success.Key Words: General Test, Math Attitude, Math Fear, Problem Solving Inventory,Math Success. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | Öğrencilerin matematik başarısına etki eden faktörler(10. sınıf örneği) | |
dc.title.alternative | The factors that affect students' math success(10th grade example) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9011437 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 234749 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |