Show simple item record

dc.contributor.advisorGökyer, Necmi
dc.contributor.authorTaktak, Nedim
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:50Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:50Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712786
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, okuldaki şiddet ve taciz kavramlarıyla ilgili öğrenci hassasiyetini tespit etmektir. Bu çalışmaya katılanlar altı, yedi ve sekizinci sınıfa giden ve İstanbul'un çeşitli ilçelerindeki ilköğretim okullarına devam eden öğrencilerdir. Devam eden çalışmanın ana noktası bu öğrencilerin bu kavramları nasıl algıladıkları ve bu bahsi geçen kavramları nasıl kavramsallaştırdıklarıyla ilgilidir.Bu çalışmada, öğrencilerin tanım ve tariflerini dikkate alarak, negatif davranışları okulda şiddet ve taciz başlıkları altında tasnif etmeye çalıştık. Şehirleşme, okul sayısındaki artış, iletişim araçlarının yaygınlaşması gibi faktörlerse meselenin ciddiyet boyutunu açıklığa kavuşturmuştur.Anahtar Kelimeler: Şiddet, okulda şiddet, taciz öğrenci istismarı ve çocuk suistimali.(Gerek söz gerekse fiziksel istismar.)
dc.description.abstractThe basic aim of this study is to determine the sensitivity of the students' regarding the concepts of `Violence at school` and `Harassment?. The students participating in the study sixth from seventh and eighth grades are attending different elementary schools in several districts of Istanbul. The main point of the ongoing study is concerning how those students perceive those concepts and how they conceptualize the mentioned notions. In this study, we tried to classify those negative behaviors according to how the students evaluate attitudes under the headings of `Violence at school` and `harassment? separately by taking students' definitions and descriptions into account. The factors such as urbanization, the increase of the number in schools, the prevalence of the communication vehicles clarified the seriousness of the matter obviously. Thanks to the presence of those reasons, the problem was finally put on the agenda of the country.Key words: Violence, violence at school, student abuse, harassment, child abuse. (Verbally and physically abuse)en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim kurumlarında şiddet 6,7.ve 8. sınıf öğrencileri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeThe conceptualization of the violence and harassment at school by the students attending the sixth seventh eighth grades in primary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmViolence
dc.identifier.yokid9011811
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235462
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess