Eğitimde orta kademe yöneticilerinin öğretim liderliğini yerine getirme dereceleri (meslek lisesi uygulamaları ve bağcılar ilçesinde örnek çalışma)
dc.contributor.advisor | Akbıyık, Seval | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Muhsin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:52:49Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:52:49Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712781 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalısması, meslek liselerinde bulunan bölüm seflerinin ögretim liderligiyapma düzeylerini belirlemek amacıyla, bölümler bazında ögrenciler üzerindeyapılmıstır. Bu çalısmada ögretim liderligi bes alt boyuttan olusmustur. Arastırma geneltarama modeli ile yapılmıstır. Arastırmanın bölgesini stanbul ili Bagcılar ilçesindeki 6resmi meslek lisesi olusturmustur. Bu liselerden üç tanesinde bölüm sefi olmadıgındangeri kalan üç tanesi örnekleme alınmıstır. Burada ögrenim gören 1537 ögrencidenbölgenin % 55'ini temsil edecek sekilde, yansızlık kuralına göre oransız kümeörnekleme yoluyla 845 ögrenci örnege alınmıstır.Arastırma neticesinde asagıdaki sonuçlar ortaya çıkmıstır.1. Ögrencilerin algılamalarına göre, bölüm sefleri en yüksek ögretim liderligidavranısını bölümün amaçlarının belirlenmesi ve paylasılması boyutundasergilemislerdir.2. Ögrencilerin algılamalarına göre, bölüm sefleri en düsük ögretim liderligidavranısını Ögretim süreci ve ögrencilerin degerlendirilmesi boyutundasergilemislerdir.3. Bu arastırmanın genel sonucu bölüm seflerinin egitim ögretim liderligiyapmasından çok bölümün idari isleyisiyle ilgilenen bir yönetici konumunda olduklarınıgöstermektedir. | |
dc.description.abstract | This research was carrıed out to determine the level of the leadership of training of theheads of the department. The students from different departments were choosen for theresearch. In the research the leadership of training composed of five sub-dimersicns andthe research was carried out accordıng to the general snanning model. Six formalVocational High School and 1537 students in Bagcılar District, stanbul became thecentre of this research. Three of these schools do not have the head of department. As aresult of this, the other three schools were used fort he research. From these studentsaccording to the rule of randomness, 845 students were taken in to the model with thegroup random, sampling method to represent the % 55 of the Bagcılar District.As a consequence of the research; such result were found outIn accordance wiht the perception of students;1. The heads of department presented the best performance about their leadershipof training to be determined and divided the purposes of the department.2. The heads of department presented the worst performance about their leadershipof Training to be evolueted the students and the duration of training.As a general result of the research;3. The heads of department are interested in the administrative Works rather thanthe leadership of training. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitimde orta kademe yöneticilerinin öğretim liderliğini yerine getirme dereceleri (meslek lisesi uygulamaları ve bağcılar ilçesinde örnek çalışma) | |
dc.title.alternative | The leadership of the trainings degrees that are carried out of the heads of department in the education: the application in the vocational high schools in bağcilar district. | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9015173 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 214414 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı |