İlköğretim I. kademede görev yapan sınıf öğretmenlerinin rehberlik görevleri ile ilgili görüşleri ve uygulamaları
dc.contributor.advisor | Akbıyık, Seval | |
dc.contributor.author | Teker, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:52:49Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:52:49Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712780 | |
dc.description.abstract | Arastırma ile ilkögretim I. kademedeki sınıf ögretmenlerinin rehberlik görevleriyle ilgiligörüsleri ve uygulamalarının incelenmesi amaçlanmıstır. Bu amaç dogrultusunda ilkögretimokulları birinci kademede görev yapan sınıf ögretmenlerinin rehberlik hizmetlerinin amacınauygun olarak ve verimli bir sekilde bu alanda faaliyet göstermeleri ve yine ögretmenlerin bualandaki görev ve sorumlulukları hakkında bilinçlilik düzeylerinin arttırılması bu çalısmanınönemini belirlemektedir.Arastırmanın evrenini istanbul ili, Avrupa yakasında görev yapan I. kademe sınıf ögretmenleriolusturmaktadır. Arastırmada iliskisel tarama modeli uygulanmıstırİstatistiksel analizler sonucunda su bulgulara ulasılmıstır: Sınıf ögretmenlerinin rehberlikgörüsleri ile uygulamaları arasında cinsiyetleri ve bu alanda hizmet içi egitim alma durumlarıbakımından anlamlı bir farklılık ortaya çıkmamıstır. Ancak yas, mesleki kıdem ve mezunolunan egitim kurumu açısından rehberlik görüs ve uygulamalarında yas ve mesleki kıdemdeüst seviyedeki ögretmenlerin; mezun olunan egitim kurumunda ise Egitim Enstitüsü ve EgitimYüksek Okulu mezunu ögretmenlerin lehine diger mevcut gruplar arasında anlamlı birfarklılıga rastlanmıstır. Rehberlik çalısmalarında özellikle ögrencileri tanıma, onlarla etkiliiletisim kurma, veli- ögretmen isbirligini etkin bir sekilde gerçeklestirmede mesleki kıdeminve tecrübenin önemli oldugu söylenebilir. Bununla birlikte genç ögretmenlerin rehberlikfaaliyetlerinde karsılastıkları sorunlarda rehberlik uzmanı ve tecrübeli ögretmenlerle isbirligikurmaları gerektigi söylenebilir.ilkögretimde rehberlik çalısmalarının, yönetici, uzman ögretmen, sınıf ögretmenleri ve çalısantüm personelle ortak yürütülmesi gereken bir aktiviteler bütünü oldugunu söyleyebiliriz.Ancak çocukların kisilik gelisimlerinin bir bütün halinde gerçeklestirilmesi için sınıfögretmenlere hepsinden fazla sorumluluk düstügü de bir gerçektir. Bu açıdan sınıfögretmenlerinin rehberlik çalısmalarında aktif rol alabilmesi, bu alandaki faaliyetlerininögretim etkinlikleriyle bütünlestirebilmesi gerektigi söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Ögrenci Kisilik Hizmetleri Sınıf Ögretmeni Rehberlik ( Rehberlik vePsikolojik Danısma) | |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed the investigation of first grade primary teachers? views and practicesin relation to their duty of gıidance. In the direction of this aim, to display activity of firstgrade class teachers who work at primary schools to the purpose of guidance servicesconveniently and efficiently and also increase of consciousness level about that teachers?duties and responsibilities in this area show the importance of this study.The sample of the study consists of primary (class) teachers at first grade who work inİstanbul. In the study, relational scanning model was used.At the results of the statistical analysis, it is achieved these inventions: Between class teachers?guidance views and their activities with respect to their sexuality and the situation of taking inservicetraining in this field, it has not appeared a meaninful difference. However, from thepoint of age, vocational priority and education institution graduated, at guidance view andapplication, the teachers at high kevel by age and vocational priority; from the point of theeduction institution graduated, the teachers graduated from Education Institute and EducationHigh School show a meaningful difference among the current groups. At guidance activities,especially for knowing the students, for effiecient communication with them, for makingeffectively parent-teacher cooperation, vocational priority and professional experience areimportant. Moreover, it can be said that it is necessary that the young teachers shouldcooperate with guidance expert and experienced teachers when they meet with the problems inthe guidance activities.We can say that guidance activities at primary school are activities totality which is required tocarry out with director, expert teacher, class teachers and all personnel working. However, forbeing done the students? personality developments as a whole, that class teachers have moreresponsibility than others, is a truth. From this point, it can be said that it is necessary thatclass teachers are able to take an active role at guidance works, integrate their activities in thisfield with education activities. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim I. kademede görev yapan sınıf öğretmenlerinin rehberlik görevleri ile ilgili görüşleri ve uygulamaları | |
dc.title.alternative | The views and practices of primary school teachers at first grade about their duty of guidance | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9015530 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 227951 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı |