Show simple item record

dc.contributor.advisorSeymen, Recep
dc.contributor.authorAltay, Sinem
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:47Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:47Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712773
dc.description.abstractBu Tez çalışmasında; sınıf öğretmenlerinin mesleklerinde karşılaştıkları sorunlar ile onların nitelikleri (cinsiyetleri, yaşları, mesleki kıdemleri, mezun oldukları bölümler, bu mesleği seçme nedenleri) arasındaki ilişki incelenmiş bu ilişkilere bakılarak yaşadıkları sorunlar tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın örneklemini İstanbul İli, Üsküdar İlçesi'nde 5 resmi ilköğretim okulunda görev yapan toplam 50 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğretmenlik mesleği ve sorunları hakkında bilgi verilmiş, ikinci bölümde ise uygulanan anketten elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Anket; öğretmen, öğrenci yönetici, veli, kaynaklı sorunların yer aldığı toplam dört bölümden oluşmuştur.Araştırmanın bulgularına göre öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar kıdemleri ve eğitim durumlarına göre değişmektedir. Öğretmenler kıdemlerinin ilk dört yılında ve on yılından sonra yöneticilerle daha fazla sorun yaşadıklarını ifade etmektedirler. Diğer değişkenlere göre yaşanılan sorunlar arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: Sınıf Öğretmeni, Eğitim, Öğretim, Hizmet İçi Eğitim, Yönetim, Yönetici, Meslek, Sorun.
dc.description.abstractIn this thesis; the relation between the classroom teachers? qualities (gender, age, professional seniority, departments they were graduated, reasons of their choice to have the profession) and the problems they have in their careers was examined and the problems were tried to be fixed within these relations. Fifty classroom teachers who work in 5 official primary school in Üsküdar, İstanbul form the subject of the study. Research was consisted of two parts. In the first part, information about the teaching profession and its problems was given in the second, finding that were obtained from the inquiry were interpreted. The inquiry has had four parts which included problems that were originated from the teacher, the student, the parents and the director.As to findings of the research, their problems varies in accordance whith their seniority and their educational state. Teachers mean that they have much more problems in the first four years and after ten years of their time of service. Any meaningful difference couldn?t be found between the problems in accordance whith the other variants.Key words : classroom teacher, education, teaching, in-service training, administration, director, profession, problem.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin mesleklerinde karşılaştıkları sorunlar
dc.title.alternativeClassroom teacher?s problems whıch they have ın theır careers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmProblems of teachers
dc.identifier.yokid300814
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid234759
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess