Show simple item record

dc.contributor.authorSerin, Sedat
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:46Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:46Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712769
dc.description.abstractYönetim bilimi çesitli uzmanlık alanlarına ayrılmıstır. Bu alanlardan biri de egitimyönetimidir. Egitim yönetiminin okullarda uygulanmasıyla okul yönetimi meydana gelir.Egitim yönetimi, ilke ve yöntemlerini yönetim biliminden almakla beraber kendine özgüyöntemleri de vardır. Gerek yönetim biliminin ilke ve yöntemleri gerekse egitim yönetimininkendine özgü özelliklerinden dolayı ilkögretim okullarında görev yapan yöneticilerinuzmanlasması gerekmektedir.Ülkemizde, ilkögretim okulu yöneticilerine, hizmet öncesi egitim programıuygulanmamaktadır. Bu da ilkögretim okulu yöneticilerinin atanmasında hizmet öncesi egitimönemsenmedigini göstermektedir. lkögretim okulu yöneticileri, atamaları yapıldıktan sonrahizmet içi egitim kursu ve seminerleri ile yetistirilmeye çalısılmaktadır. Böylece ilkögretimokulu yöneticileri, yönetim biliminin gerektirdigi bilgi ve becerilere sahip olmadan görevebaslamaktadırlar. Bu atama sekli, ilkögretim okulu yöneticilerinin yönetime iliskinbasarılarını olumsuz etkileyebilmektedir.Bu arastırma, Milli Egitim Bakanlıgı bünyesinde Siirt il merkezinde görev yapan ilkögretimokulu yöneticilerinin yönetime iliskin basarı düzeylerini incelemek için yapılmıstır.Arastırma, hazırlanan anketin, sınıf ve brans ögretmenleri tarafından doldurularak varolandurumun betimlenmesi yöntemiyle yapılmıstır. Ankete 513 ögretmen katılmıs, 500 (283 sınıfögretmeni, 217 brans ögretmeni) ögretmen eksiksiz cevap vermistir. Veriler 2006-2007egitim-ögretim yılında toplanmıstır. Ögretmenler hakkında bazı kisisel ve sosyo-demografikbilgiler yer almaktadır. Bilgisayar ortamında SPSS paket programı ile çözümlenen veriler;yüzde, ortalama, t- testi ve anova testinden yararlanılarak yorumlanmıstır.
dc.description.abstractThe science of management is divided into different speciality fields. One of this fields iseducation management. When education management is applied in schools, schoolmanagement occurs. Education management takes its principles and methods from the scienceof management and also it has its own ways. Because of both the principles and methods ofthe science of management and the features of education, managers who work in primaryschools need to specialized.In our country, pre-employment education program is not applied for the managers of primaryschool. This shows the importance of pre-employment education for the managersappointment. The managers of primary school are trained in employment course and seminarsafter their appointments. Thus, the managers of primary school begin to work without havingthe knowledge of the science of management and its skills. This appointment way may affectthe success of achievements of the primary school managers which is related to management.This research is made by The Ministery of Education to search for the primary schoolmanagers achievements in management in Siirt. This research is made the way of fillingquestionnaire by the class teachers and the specialized teachers. In this questionnaire 513teachers participated, 500 (283 class teachers, 217 specialized teachers) teachers answeredcompletely. Datums are collected in 2006-2007 education year. There are some personal andsocio-demographic informations about teachers. The datums which are analysed by SPSSprogramme in computer are interpreted by the help of percentage, average, t- test and theanova test.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkögretim okulu yöneticilerinin yönetime ilişkin basarılarının sınıf ve brans ögretmenleri tarafından degerlendirilmesi (siirt ili örnegi)
dc.title.alternativeThe managers of primary school whose achievements related with management are evaluated by the primary class teachers and spesialized teachers (exemple of Siirt)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid315290
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid211780
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess