Show simple item record

dc.contributor.advisorKul, Rıza Haluk
dc.contributor.authorDündar, Didem
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:46Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:46Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712767
dc.description.abstractBu çalışma, İstanbul ili Bakırköy ilçesi sınırları içerisinde bulunanortaöğretim kurumlarında görev yapan yöneticilerin ve öğretmenlerin, kurummüdürlerinin performans yönetimi yeterliliklerini Toplam Kalite Yönetimi açısındandeğerlendirmelerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Bu araştırmanın evrenini, 2005?2006 öğretim yılında İstanbul ili Bakırköyilçesindeki 7 genel lise ve 3 Anadolu lisesinde görev yapan toplam 26 müdüryardımcısı ve 393 öğretmen oluşturmuştur.Bu araştırmanın örneklemi, Bakırköy ilçesindeki genel liseler ve Anadoluliselerinde görev yapan öğretmenlerin yansızlık yöntemi ve rast gele seçim ile temsiledicilik oranları da göz önünde bulundurularak % 65'i alınarak oluşturulmuştur.Sayılarının öğretmenlere oranla daha az olmasından dolayı müdür yardımcılarınıntümü örnekleme dâhil edilmiştir. Bu bağlamda toplam 278 denek üzerinde araştırmayapılmıştır.Hazırlanan anket iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde katılımcılarlailgili kişisel bilgiler; ikinci bölümde ise, katılımcıların, okul müdürlerinin performansyönetimi yeterliliklerini TKY açısından nasıl değerlendirdiklerini belirleyici 68 adetsoru bulunmaktadır.Bu araştırmanın verilerinin çözümlenmesi amacıyla SPSS istatistikprogramı kullanılmıştır. Okul müdürlerinin performans yönetimi yeterlilikleri buaraştırmanın bağımlı değişkenidir. Öğretmenlerin cinsiyetleri, yaşları, öğrenimdurumları, aldıkları hizmet içi eğitimler ve Toplam Kalite Yönetimi bilgi seviyeleriaraştırmanın bağımsız değişkenleridir.Öncelikle örneklemde yer alan deneklerin profillerinin ortaya çıkarılmasıyoluna gidilmiştir. Bu kapsamda frekans dağılımı ve yüzde dağılımı ortayakonmuştur. Araştırmanın birinci alt problemi, okul müdürlerinin performansyönetimi yeterliliklerinin belirlenmesi ile ilgili öğretmenlerin algılarına ilişkindir. Bualt problemin çözümlenmesinde yüzde dağılımı, frekans dağılımı ve aritmetikortalama değerleri kullanılmıştır. Diğer alt problemlerin çözümlenmesinde ağırlıklıortalamalar, standart sapma değerleri ile tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır.Okul müdürlerinin performans alanlarındaki yeterliliklerini belirlemeyeilişkin öğretmenlerin algıları öğretmenlerin cinsiyetlerine, yaşlarına, öğrenimdurumlarına, yönetimle ilgili katıldıkları hizmet içi eğitim programlarına ve eğitimdetoplam kalite yönetimi konusundaki bilgi seviyelerine göre anlamlı bir farklılıkgöstermemektedir.Yapılan analizlerde, okul müdürlerinin özellikle insan kaynakları yönetimi,güdüleme-yönlendirme, zaman yönetimi konularında yetersiz bulunduklarısaptanmıştır.Okul müdürlerinin, öğretmenlerin iş doyumlarının sağlanması için yeterliçabayı göstermedikleri, motivasyon yönetimi ve performans değerlendirmesüreçlerinde yetersiz görüldükleri saptanmıştır.Ayrıca, okul müdürleri öğretmenleri ve diğer çalışanları kararlara yeterincekatmamakta, takım çalışmasına özendirmemekte ve yönlendirmemektedirler.
dc.description.abstractThis work has been prepared in order to determine assistant directors andteachers? evaluation about Performance Management Sufficieny of high schoolheadmasters in point of Total Quality Management.The universe of this work consists of 26 assistant directors and 393 teacherswho were working at 7 high schools and 3 Anatolian high schools in Bakırköy,İstanbul during the term of 2005?2006.The sample of this work consists of 65 percent of the teachers. Theseparticipants were chosen with impartiality method and random choice. All assistantdirectors were included in the sample. Thus, the research consists of 278 participants.The questionnaire has two parts. In the first part, there is personalinformation of the participants. In the second part, there are 68 questions about howthe participants evaluate Performance Management Sufficieny of high schoolheadmasters in point of Total Quality Management.SPSS Statistics Program was used to analyse the data of this work.Performance Management Sufficieny of high school headmasters is the dependentfactor of this work. The participants? sex, age, education, educational courses orseminars attended about management and knowledge of Total Quality Managementare the independent factors of this work.First, the profiles of the participants in the sample were determined. Thusfrequency table and percentage table were formed. First inferior problem of this workis about Performance Management Sufficieny of high school headmasters which wasdetermined by the teachers? perceptions. In the analysis of this problem, dispersionof percentage and frequency and mean were used. In the analysis of other inferiorproblems, mean, standart deviation and (one way) variance analysis were used.The perceptions of the teachers about Performance Management Sufficienyof high school headmasters have not shown a significant difference in respect of theteachers? sex, age, education, educational courses or seminars attended aboutmanagement and knowledge of Total Quality Management.According to the analysis, it is thought that the headmasters are insufficientof especially human resource management, time management motivation andorientation.It is also determined that the headmasters do not make enough effort tosupply the teachers? satisfaction on their works and that the headmasters areinsufficient of motivation management and performance evaluation process.It is thought that the school headmasters do not let the teachers and the otherstaff to declare their opinions about the decisions. In addition to this, they haveneither supported nor directed the teachers and the other staff for the team work.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleEğitim yöneticisi olan ortaöğretim kurumları okul müdürlerinin performans yönetimi yeterliliklerinin toplam kalite yönetimi açısından incelenmesi (Bakırköy ilçesi örneği)
dc.title.alternativeThe research of performance management sufficiency of high school headmasters in point of total quality management (Bakirköy)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid317797
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid214418
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess