Show simple item record

dc.contributor.advisorUçkun, Gazi
dc.contributor.authorKaya, Derya
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:45Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:45Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712763
dc.description.abstractBu Tez Çalışması, öğrencilerin sürekli kaygı ve akademik başarı düzeylerine,öğretmen tutumlarının etkilerini ölçmek amacı ile yapılmıştır.Araştırmanın örneklemini İstanbul da belirlenen beş ilçedeki Meslek LiselerininÇocuk Gelişimi branşında okuyan 250 10.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veritoplama aracı olarak Spielberger Sürekli Kaygı Ölçeği ve araştırmacı tarafındanöğrencilere sorulmak üzere geliştirilmiş altı soruluk ?öğretmen tutum anketi?kullanılmıştır. Öğrencilerin akademik başarıları 2006?2007 öğretim yılı I. Dönem alınanderslerin sınıf içi ortalamaları ile ölçülmüştür. Verilerin analizinde SPSS ( StatisticalPackage for Social Sciense) programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde; Correlalationve ?tek yönlü Varyans Analizi (ANOVA)? testi tekniği kullanılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sürekli Kaygı, Öğretmen Tutumları, Akademik Başarı
dc.description.abstractThis study has been conducted to find out the effects of the attitudes of the branchteachers who work at Anatolian Profession and Profession High school on students'constant anxiety and academic success.This study exemplifies 250 10th grade students who study Child Development atAnatolian Profession and rofession High School in five towns of Istanbul. In order tocollect data to ask students by the researcher `Teacher Attitude Questionnaire` whichincludes six questions and Spielberger Constant Anxiety Measure have been used. Thestudents' academic success has been determined by the class average grades of the coursestaken in the first term of 2006 / 2007 education year.In the analysis of the data SPSS(Statistical Package for Social Science) has been used. In the analysis of data; correlationand ANOVA testing techniques have been used.Key Words: Constant anxiety, Teacher Attitude, Academic successen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAnadolu meslek ve meslek liselerinde görev yapan branş öğretmenlerinin tutumlarının öğrencilerin sürekli kaygı ve akademik başarı düzeyleri üzerine etkilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe effects of the attitudes of the branch teachers who work at anatolian training collages and training collages on students' constant anxiety and academic success
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid355838
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid239578
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess