Sınıf öğretmenlerinin ilkokuma ve yazma öğretiminde karşılaştıkları sorunlar
dc.contributor.advisor | Seymen, Recep | |
dc.contributor.author | Sari, Handan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:52:44Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:52:44Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712761 | |
dc.description.abstract | Bu Tez çalışmasında; sınıf öğretmenlerinin ilkokuma ve yazma öğretiminde karşılaştıkları sorunlar ile onların nitelikleri (cinsiyetleri, yaşları, mesleki kıdemleri, mezun oldukları bölümler, birinci sınıfı okutma deneyimleri,tercih ettikleri yöntem, katıldıkları hizmet içi kurslar ve gelişmeleri takip etme durumları) arasındaki ilişki incelenmekte, bu ilişkilere bakılarak yaşadıkları sorunlar tespit edilmeye çalışılmaktadır. Çalışmanın örneklemini, İstanbul İli Bahçelievler İlçesi'nde 15 resmi ilköğretim okulunda görev yapan ve 2006- 2007 eğitim öğretim yılında birinci sınıfı okutan toplam 102 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde ilkokuma ve yazma öğretimi hakkında bilgi verilmekte, ikinci bölümde uygulanan anketten elde edilen bulgular yorumlanmaktadır. Anket öğrenci ve veli, öğretmen, program, okul kaynaklı sorunların yer aldığı toplam dört bölümden oluşmaktadır.Araştırmanın bulgularına göre, öğretmenlerin ilkokuma ve yazma öğretiminde karşılaştıkları sorunlar cinsiyete, mesleki kıdeme, mezun oldukları bölüme, gelişmeleri takip etme durumlarına ve tercih edilen yönteme göre değişmektedir.Diğer değişkenlere göre yaşanılan sorunlar arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. | |
dc.description.abstract | This dissertation is about problems that form teachers are confronted by teaching the subjects reading and writing at basic primary schools. Therefor the qualitatives of the teachers like sex, age, profession priority, graduation, experiences in primary schools, prefered methods in teaching, participation in courses and research of development were analysed to see if there is a connection between the problems. An example of the study was made at fifteen basic primary schools in Istanbul´s district, called Bahcelievler, in the school years 2006- 2007. Therefor 102 first form form teachers were interviewed. The study has two parts. The first part concerns about the subjectsreading and writing in general. The second part discusses the survey that pupils, parents and teachers participate in. The questions are about programs, the school and the enviroment of the school.One of the achievements of the study is that there is a connection between the problems and the sex of the teachers, profession priority, graduation, research of development and there is also a connection between the problems and the prefered methods of teaching.The other qualitatives did not show any connections to the problems. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin ilkokuma ve yazma öğretiminde karşılaştıkları sorunlar | |
dc.title.alternative | Problems that classteachers are confronted with reading and writing at basic primary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Reading-writing | |
dc.subject.ytm | Program | |
dc.subject.ytm | Methods | |
dc.identifier.yokid | 302296 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 231305 | |
dc.description.pages | 122 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |