Show simple item record

dc.contributor.advisorGöçer, Kenan
dc.contributor.authorAlkan, Gökçe Çiçek
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:43Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:43Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712757
dc.description.abstractTeknolojinin durmadan geliştiği bir dünyada insanlar, birbirleriyle rahat ve hızlı bir şekilde iletişim sağlayabilmelerini, eğitime borçludurlar. Bunun için toplumlar, bireylerine, daha iyi bir hayat tarzı sağlamak için, eğitim sistemlerini, diğer ülkelerin eğitim sistemleriyle karşılaştırarak sürekli geliştirmek istemişlerdir. Bu tez çalışmasında; Türk-Alman mesleki eğitim sistemleri karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Tezin birinci bölümünde, Türk-Alman Eğitim Sistemleri ayrıntılarıyla karşılaştırılarak incelenmiştir. İkinci bölümde, Mesleki ve Teknik Eğitimin tanımı yapılmış, istihdam ve verimlilik açısından değerlendirilmiştir. Üçüncü bölümde, Türkiye'de Mesleki Eğitim sistemleri ayrıntılarıyla incelenmiş, tarihi gelişimi anlatılmış son olarak da bu konudaki çağdaş yaklaşımlara yer verilmiştir. Dördüncü bölümde, Türk Mesleki ve Teknik Eğitim Sisteminin hem yapısal, hem de hukuksal olarak uygulandığı Alman mesleki eğitim sistemi açıklanmış ve karşılaştırma yapılarak incelenmiştir.
dc.description.abstractIn the world that technology develops constantly, people can have easy and speedy communication with their education. That?s why societities compare their education systems,with the other countries to develop their own education systems, in order to provide a beter life style to the individuals. In this thesis; Turkish-German vocational education systems are studied comparatively in the first part of the thesis, Turkish-German education systems are studied in detail. In the second part, the description of vocational and Technical Education is given and is discussed ase?a matter of the availability and productivity,In the third part, the Vocational education systems are studied in detail,the historical development is explained and lastly the modern thoughts to this subject are found.In the fourth part, the German Vocational Education System, to which the Turkish Vocational and Technical Education System is applied both legally and structurally is studied with explanations and comporisons.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürk-Alman mesleki eğitim sistemlerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeThe comporison of Turkish-German vocational education system
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmGermany
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTurkish education system
dc.identifier.yokid303152
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid271241
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess